۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۶۵۵۸۸۳

خاکسپاری شهید نسیم افغانی در حرم رضوی به دستور رهبر معظم انقلاب

خاکسپاری شهید نسیم افغانی در حرم رضوی به دستور رهبر معظم انقلاب
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: به امر مقام معظم رهبری، پیکر مطهر شهید نسیم افغانی در حرم مطهر امام هشتم(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: خانواده شهید نسیم افغانی اعم از پدر، مادر، برادران و خواهران او سال‌ها قبل در حمله هوایی رژیم اشغالگر شوروی سابق به افغانستان همگی به شهادت رسیدند و شهید خانواده‌ای ندارد. خوشبختانه امروز به امر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا مقرر شد پیکر مطهر شهید در حرم امام هشتم، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خاکسپاری شود تا نشانه‌ای  از حق‌شناسی ملت ایران اسلامی از مردم مجاهد و مقاوم افغانستان باشد.

وی افزود: همچنین مقرر شد کلاه و دیگر وسایل شهید به عنوان سندی ارزشمند در غرفه ویژه‌ای که در آینده نزدیک در موزه دفاع مقدس تهران به نام شهدای مظلوم افغانستان اعم از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس ایجاد خواهد شد، نگهداری شود.

گفتنی است خبر تفحص یک شهید افغانستانی در کنار شهدای ایرانی ۸ سال دفاع مقدس چند روزی است که رسانه‌ها و روابط فرهنگی دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است. پیکر پاک شهید نسیم افغانی که در جبهه‌های جنگ تحمیلی علیه ارتش بعثی در کنار رزمندگان ایرانی سپاه حق قرار گرفته بود سرانجام بعد از گذشت سال‌ها پیدا شده بود./864/د102/ق

امیر خاکراه
ارسال نظرات