۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۵۵۹۰۵
به بهانه انتخاب اعضای جدید شورای عالی حوزه؛

آغازی نو بر مدار تحول‌خواهی

آغازی نو بر مدار تحول‌خواهی
طلاب باید انتقادات و پیشنهادات شان را با متانت و البته صراحت بیان کنند تا به «حوزه متحول انقلابی» برسیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، با شروع فصل انتخابات شورای عالی حوزه، برخی از محافل و رسانه ها به این موضوع پرداختند. مناهج نیز، ضمن پرونده‌ای مستقل، انتقادات و پیشنهاداتش را ارائه و مطالبه کرد. تا دیروز مسئله بر سر اشخاص و ظرفیتهای آنها بود، اما امروز مسئله عوض شده است. شاید برخی از طلاب و فضلا از نتیجه انتخابات شورای عالی، سلیقه یا توقع دیگری داشتند. اینکه هر کدام از اعضای فعلی چه سابقه‌ای دارند و نقاط قوت و ضعفشان کدام است، دیگر چندان موضوعیت ندارد. اکنون اعضای جدید مورد تأیید مقام معظم رهبری و مراجع هستند و بحث بر سر وظایف و مسئولیتهای طلاب و شوراست.

وظیفه طلاب نسبت به شورای عالی، حمایت، تعامل، همکاری و مطالبه است. هر طلبه‌ای که دغدغه تحول دارد، باید خود را در چارچوب شورا و مدیریت تعریف کند، وگرنه با حرکت‌های رادیکالی، اوضاع بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود. طلاب با رویکرد امیدوارانه، باید انتقادات و پیشنهاداتشان را با متانت و البته صراحت بیان کنند تا به «حوزه متحول انقلابی» برسیم.

از سوی دیگر وظیفه شورا نسبت به طلاب و ساختن حوزه مطلوب این است که تعامل خودشان را با بدنه طلاب بیشتر کنند. اکنون طلاب فاصله زیادی با این شورا دارند و خود را غریبه می‌بینند. اکنون فرصت مهمی است تا با عملکرد اعضای جدید، این ذهنیت عوض شود. اقداماتی مثل جلسات مستمر و منظم با عموم طلاب، اخذ پیشنهادات و ارائه گزارش‌های مستمر از سوی سخنگوی شورا -که امیدواریم برای شورای عالی، سخنگویی تعیین شود- می‌تواند نگاه طلاب به شورا را عوض کند./829/د102/ف

نگارش: محمدحق پرست

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات