۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۶۵۴۷۸۰
حجت الاسلام والمسلمین زمانی مطرح کرد؛

فعالیت جهادی بیش از هفده هزار طلبه در ایام کرونا

فعالیت جهادی بیش از هفده هزار طلبه در ایام کرونا
دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از فعالیت هزار و ۲۵۰ طلبه جهادی در قم و ۱۷ هزار و ۵۰۰ طلبه جهادی در کشور در ایام کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین و مدیران مدارس علمیه مرکز استان با اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: تلاش هایی که حوزویان در این ایام به عنوان کار جهادی انجام دادند، برگ زرینی در تاریخ روحانیت بود.

وی افزود: وقتی ویروس کرونا وارد کشور شد، اول به ۱۵ استان وارد شد که قم نخستین استان نبود، قم نخستین شهری بود که پزشکان آن افتخار کشف کرونا را داشتند و به جای تشویق، به این شهر تهمت زده شد.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با تاکید بر اینکه به محض کشف کرونا، ستاد بحران تشکل شد، بیان کرد: ستاد بحران سه سال گذشته مرکب از ۷ نهاد عالی حوزوی تشکیل شد و در طول این مدت تمامی این ۷ نهاد همکاری جدی در مواجهه با بحران ها داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد: برای خدمت به جامعه لازم است انواع خدمات انتخاب شود، تنوع خدمات ما را به سمت ایجاد ۱۰ کمیته تخصصی در قم و برخی استان های دیگر سوق داد.

وی ادامه داد: نخستین کمیته، کمیته عیادت از بیمارستان ها بود که حدود ۷۰۰ طلبه در قم ثبت نام شدند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه گفت: هزار و ۲۵۰ طلبه جهادی در قم و ۱۷ هزار و ۵۰۰ طلبه جهادی در کشور در چند ماه اخیر وارد میدان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآور شد: تعدادی از طلاب به جای عیادت، همراهی با بیماران را پذیرفتند، ما برای توجیه طلاب ۵ ساعت دوره آموزش، ۵ ساعت دوره مشاوره و مراقبت و ۳ ساعت دوره اطلاعات پزشکی برای هر طلبه برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ طلبه ما در قم در این کلاس ها نمره قبولی دریافت کردند و سپس در بیمارستان ها حضور پیدا کردند.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه بیان کرد: گروه دوم ما گروه تجهیز و تشییع مرحومین کرونا بود، ما در برخی از شهرها مشاهده کردیم که غسال ها حاضر به غسل مومنان نبودند که در این شرایط طلاب وارد میدان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تاکید کرد: طلاب خواهر نیز در تغسیل جنازه های مومنات به صورت افتخارآمیز حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: بازدید و تفقد از خانواده های مرحومین نیز در دستور کار قرار گرفت و بنده به مدیران استان ها پیشنهاد می کنم این طرح را دنبال کنند.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه خاطرنشان کرد: همچنین بررسی خانواده های محروم و امدادرسانی به آن ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران کرونایی در گروه سوم دنبال می شد، برای این منظور ما از دو ظرفیت انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم و مراکز روانشناختی و مشاوره ای استفاده کرده و کمیته مشاوره را با ۷۵ عضو تشکیل دادیم که بسیار موثر ظاهر شدند.

وی گفت: با توجه به موفقیت طلاب در امر مشاوره، برخی از روسای بیمارستان ها پیشنهاد کردند که دوره های آموزشی برای مشاوره توسط حوزه برای پرستاران برگزار شود.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه ابراز کرد: گندزدایی و آفت زدایی برای بیمارستان ها، مدارس، منازل و خیابان ها توسط طلاب انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: کمیته قم ما ۲۰ هزار خانواده محروم که از کرونا متضرر شدند شناسایی کرد، استان ها نیز در شناسایی این خانواده ها اقدام کنند، خیرین تا کنون بسیار خوش درخشیده اند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۸ اثر علمی ارائه شده و به طور مثال یک اثر به پاسخ به شبهات موجود علیه اسلام درباره کرونا پرداخته و در حال حاضر این جزوه ۳۰۰ صفحه دارد، اثر دیگر آموزه های معنوی اسلام در مواجهه با بلاها است.

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه یادآور شد: ارتباط با برخی از کشورهای دوست برای انتقال تجربیات و دیگر کارهای بین المللی انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی عنوان کرد: طلابی که در امور جهادی شرکت کردند، برای مناصب آینده حوزوی شایسته تر هستند.

وی در پایان ضمن ارائه پیشنهاداتی مطرح کرد: تعمیم روحیه جهادی به طلاب و اساتید، ارسال گزارشی از فعالیت استان ها به مدیریت حوزه و جلب همکاری ۶ نهاد دیگر حوزوی باید به صورت مصمم دنبال شود./1324/د102/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات