۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۵۳۹۴۵
منبرهای مجازی؛

ما می‌توانیم؛ برترین تجربه انقلاب اسلامی

ما می‌توانیم؛ برترین تجربه انقلاب اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان این که ما می توانیم برترین تجربه انقلاب اسلامی است، گفت: پیشرفت های کشور مرهون نگاه به توانمندهای داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری رسا، در زمینه تجربیات چهل ساله انقلاب اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به خاطره ای از دوران دفاع مقدس مبنی بر کمبود تجهیزات و اتکا به کشورهای خارجی، باور مردم به توانمندی خود را مهم ترین تجربه انقلاب اسلامی و پیشرفت های امروزی کشور را مرهون نگاه ما می توانیم، دانست.

آنچه در ادامه می خوانید بخش سوم سخنان حجت الاسلام والمسلمین نبوی در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با موضوع "تجارب چهل ساله انقلاب اسلامی" است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ما چهل سال از دوران انقلاب اسلامی را گذراندیم در حالی که چند سال پیش از انقلاب هم نیروهای انقلابی در تکاپو بودند با سختی های فراوانی مواجه شدند، چنانچه از سوی ساواک دستگیر و چه شکنجه هایی متحمل شدند اما از همه این کوران ها گذشتیم و امروز چهل سال از پیروزی انقلاب، انقلابی که تمامی دشمنان بیان می کردند یک هفته یا شش ماه دیگر نابود خواهد شد و مکررا از نابودی آن صحبت می کردند، می گذرد.

از تجارب مهم انقلاب این است که توانستیم مقابل دشمن ایستادگی کنیم و تمام محاسبات دشمنان، که خودشان را در دنیا اهل محاسبه و پژوهش معرفی می کنند، نابود سازیم.

نکته دیگر که امام خمینی(ره) بیان کردند و رهبر معظم انقلاب با جد، توانمندی و پشتکار آن را دنبال کردند، باور مردم به توانمندی خود است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ من پیش از سقوط خرمشهر در این شهر بودم در آن دوران من اسلحه ای داشتم که شش گلوله بیشتر نداشت و به طور کلی در بخش ما یک آرپی‌جی هفت با سه گلوله، یک یا دو کلاشینکف چند نفر هم ام یک داشتند در حالی که امروزه چنین جنگیدنی را به جوک بیشتر شبیه می دانیم زیرا می خواستیم با ارتشی مجهز با کوکتل مولوتف و این گونه موارد مقابله کنیم.

در مخیله ما نمی گنجید حتی بتوانیم اسلحه بسازیم و گلوله آرپی‌جی هفت را باید روس ها به سوریه می دادند و سوریه به ما می داد، تجهیزات جنگنده همانند هواپیمای f14 و موشک های فینیکس را با مکافات و با قیمت های گزاف از کشورهای همسایه خریداری می کردند؛ ما در بخش های مختلف هیچ بودیم، به یاد دارم که در زمینه دوچرخه سوال می کردیم چه تکنولوژی پیشرفته ای دارد که باید چینی باشد؟ در پاسخ بیان می کردند نمی توانیم طوقه دوچرخه را بسازیم.

امروزه با نگاه این که «ما می توانیم» و با نگاه رهبر معظم انقلاب که بر نهضت نرم افزاری و تولید علم تأکید دارند به کجا رسیده ایم تا جایی که کیت تشخیص کرونا را به قلب پزشکی جهان صادر کردیم، چنین علمی نه این که آرزو باشد بلکه جوانان ایرانی آن را تولید و صادر کرده اند.

امروزه قدرت موشکی ما به لطف الهی بسیار پیشرفت کرده است اما برخی می گویند مورد خاصی نیست در حالی که کشورهای اروپایی و آمریکا بر مذاکره در زمینه قدرت موشکی ایران نشان می دهد به حدی پیشرفت داشته ایم که آنها ترسیده اند؛ امروزه صنایعی بسیار فوق العاده تولید می شود به عنوان مثال در بحث هسته ای یک مهندس سی ساله بر تمام تکنولوژی واقف است همچنین در بحث نانو ایران بسیار پیشرفت داشته است؛ «ما می توانیم» از مهم ترین تجارب ما است و دشمن می خواهد در زمینه همین مهم ترین تجارب صحبت کند.

نکته دیگر از تجارب این است که هر گروه و فرد یا حزبی که تکیه بر دشمن کرد شکست خورد در مقابل هر گروه یا فردی یا حزبی چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز تأکید دارند، به توانمندی داخلی تکیه کرد و به این توانمندی بها داد به پیروزی رسید؛ این مورد از تجارب مهمی است که می توان به جهان حزب الله انتقال داد./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات