۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۵۵۹۰۹

اعلام برنامه‌های دهه کرامت

اعلام برنامه‌های دهه کرامت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به ایام دهه کرامت به تشریح برنامه های این اداره کل پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین فرخنده با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه ایام دهه کرامت می‌بایست از ظرفیت موسسات، مراکز و انجمن‌های فرهنگی و هنری استفاده کنیم، افزود: هر برنامه و فعالیتی که با مشارکت جامعه فرهنگی و هنری برگزار می‌شود بازخورد بهتری دارد.

فرخنده «پویش مردمی دل نوشته و عکس رضوی» را با همکاری موسسه امتداد اردیبهشت، «کارگاه آموزشی گفتمان رضوی با موضوع مناظرات امام رضا (ع)»، «شیعه شناسی از نگاه امام رضا (ع)» و «گفتمان زندگی از نهج البلاغه بپرسید» با همکاری موسسه نهج البلاغه را از برنامه‌های دهه کرامت برشمرد.

او  همچنین، برگزاری مسابقه «خط تحریری از احادیث امام رضا (ع)» با همکاری آموزشگاه نگارستان شیروان، «نمایش نامه خوانی رضوی» با همکاری انجمن نمایش اسفراین، «کتابت چهل حدیث رضوی» انجمن خوشنویسان مانه و سملقان و «شب فرهنگی آوا‌ها و نغمه‌های رضوی» انجمن موسیقی فاروج را از جمله برنامه‌های اجرایی ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: شب شعر رضوی با همکاری انجمن شعر بجنورد، اجرای «نمایش‌های خیابانی» انجمن نمایش گرمه و جاجرم، «نمایشگاه عفاف و حجاب» انجمن هنر‌های تجسمی گرمه و محفل ادبی رضوی انجمن شعر شهرستان راز و جرگلان از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام دهه کرامت به شمار می‌رود.

فرخنده عنوان کرد: اجرای طرح زیر سایه خورشید، برگزاری ۵۷ جشن محوری میلاد امام رضا (علیه السلام) در ۵۷ مسجد مزین به نام مبارک آن امام همام در استان و نیز برگزاری رزمایش مواسات و کرامت مؤمنانه و دستگیری از خانواده‌های نیازمند از از سایر برنامه‌های دهه کرامت است.

 اول تا یازدهم ذی القعده در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که امسال مصادف با سوم تا سیزدهم تیرماه است.

ارسال نظرات