۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۵۵۹۵۶
عضو شورای حوزه علمیه خوزستان:

حمایت از اقدامات قوه قضاییه، دفاع از حقوق مردم است

حمایت از اقدامات قوه قضاییه، دفاع از حقوق مردم است
حجت الاسلام امام با تأکید بر ضرورت حمایت جدی از اقدامات قوه قضائیه، گفت: چنین حمایتی در حقیقت رسیدگی سریع به کار‌های مردم است.
حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش و عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد اقدامات قابل توجهی انجام داده است، عنوان داشت: مبارزه با فساد درون و بیرون از قوه قضائیه پیگیری می‌شود البته قوه قضائیه باید بر فعالیت‌ها و اقدامات خود آگاه باشد تا اگر فسادی سر دهد، بدان رسیدگی کرده و اجازه ندهد به دیگران سرایت کند.

امام جمعه شوش با بیان اینکه آیت الله رئیسی در درون قوه قضاییه برخورد جدی قابل تقدیری با مفسدان انجام داده است، اظهار داشت: کار قوه قضاییه منحصر به دادگاه نباشد بلکه در همه ادارات حضور داشته باشد تا حقوق مردم پایمال نشود و شکایت هایشان به سرانجام برسد.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به شکایات و نارضایتی‌های مردم از عدم پاسخگویی ادارات بیان داشت: متأسفانه مردم به هنگام شکایت از اداره عدم رسیدگی کننده به کارهایشان، متوجه می‌شوند که در شکایت از اداره به هیچ وجه رسیدگی نمی‌شود؛ چنین رویه‌ای مردم را ناراحت و سرگردان کرده است.

حجت الاسلام امام با اشاره به اینکه اقدامات رییس قوه قضاییه سبب دلگرمی و امیدواری مردم در رسیدگی به کارهایشان شده است، عنوان داشت: اقدامات قوه قضائیه از معضلات و مشکلات پیش رو در زمینه فساد و عدم رسیدگی به ارباب رجوع جلوگیری می‌کند، باید از قوه قضائیه، حمایت جدی کرد تا کارهایش را با قوت پیش ببرد؛ چرا که چنین دفاعی در حقیقت رسیدگی سریع به کار‌های مردم است.

وی با بیان اینکه اساس نظام اسلامی بر پایه عدالت است، تصریح کرد: توسعه اقتصادی بدون عدالت معنا پیدا نمی‌کند، تقویت نظام اقتصادی بر پایه عدالت و رعایت حقوق اجتماعی است؛ از این رو در بیانیه گام دوم بر عدالتخواهی و مبارزه با فساد تأکید می‌شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات