۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۵۵۸۵۷
آیت الله حیدری:

برخورد با دانه درشت ها مایه امیدواری و نشان از سلامت نظام اسلامی است

برخورد با دانه درشت ها مایه امیدواری و نشان از سلامت نظام اسلامی است
آیت الله حیدری با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در فسادستیزی، گفت: برخورد با مفسدان دانه درشت مایه امیدواری و نشان از سلامت کلی نظام اسلامی دارد.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه وجود عناصر فاسد و فساد مالی، اقتصادی و اخلاقی در هر نظام (الهی و غیرالهی، دموکراتیک و دیکتاتوری) یک امر طبیعی است، خاطرنشان کرد: طبیعی بودن را بدین دلیل می‌گوییم که انسان‌ها گرفتار هوا‌های نفسانی و شهوات و طمع می‌شوند و هر آن ممکن است در بدنه یک نظام چنین افرادی مشاهده شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام الهی، چون صالح و سالم است به محض مشاهده فساد در اسرع وقت واکنش نشان می‌دهند تا غده چرکین فساد را دور بریزد؛ این خصلت نشان دهنده تفاوت نظام الهی با غیرالهی است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه در دوران رسول خدا (ص) افراد فاسد و مفسدی در نظام اسلامی بودند، تصریح کرد: پیامبراکرم (ص) با چنین افرادی برخورد می‌نمود در دوران مولای متقیان نیز شاهد برخورد با مفسدان بودیم، اما در نظام‌های غیرالهی رویه‌ای برای مقابله با فساد وجود ندارد.

وی بیان داشت: از آنجا که صبغه موجود در نظام‌های غیرالهی غالبا فساد است، انگیزه‌ای برای مقابله با فساد‌های جزئی مشاهده نمی‌شود مگر اینکه در راستای اهداف سیاسی برای قلع و قمع برخی افراد، مباحث فساد را پیش بکشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام‌های فاسد، فساد را پذیرفته و پرورش داده و بازخورد منفی نسبت به آن ندارند، اضافه کرد: نظام اسلامی از آنجا که ریشه‌های الهی دارد از اول تأسیس تاکنون ثابت کرده که هر وقت متوجه فساد شده به برخورد شدید در همه قوه‌ها و حتی روحانیت می‌پردازد.

آیت الله حیدری ادامه داد: در نظام اسلامی، فاسد در هر لباس و سمتی که باشد مورد بازخواست قرار می‌گیرد هر چند که برخورد‌ها و بازخواست‌ها، دچار شدت و ضعف است.

وی تصریح کرد: زمانی که رییس یکی از قوا، انقلابی باشد قطعا حساسیت بیشتری نسبت به فساد داشته و واکنش سریعی نشان می‌دهد که هم اکنون در قوه قضاییه شاهد چنین واکنش‌هایی هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: برخورد با موارد فساد نشان می‌دهد که بدنه و سیسیتم نظام اسلامی سالم است، اما با موارد فاسدی که نفوذ کردند باید برخورد شود.

آیت الله حیدری بیان داشت: برخورد با مفسدان به ویژه دانه درشت‌ها مایه امیدواری و نشان دهنده سلامت کلی نظام اسلامی است./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ آیه۱۲۳ سوره انعام
0
0