۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۵۴۷۴۰
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

اعتراف علمای اهل سنت به معصوم بودن اولی الامر

اعتراف علمای اهل سنت به معصوم بودن اولی الامر
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه دستور خداوند در اطاعت اولی الامر گویای معصوم بودن آن است، گفت: برخی از علمای اهل سنت همچون فخر رازی به معصوم بودن اولی الامر ملتفت شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه نورالولایه صداو سیمای مرکز خوزستان با بیان اینکه آیه‌های قرآنی مطرح کننده شخصت امیرمؤمنان از لحاظ مضمون با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: برخی آیه‌ها بصراحت درباره ولایت امام علی (ع) سخن می‌گویند از جمله در آیه ۵۹ سوره نساء که به صراحت بر ولایت مولای متقیان تأکید دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سه واجب در آیه مذکور وجود دارد، عنوان داشت: نخستین آن امر به اطاعت خداوند است و از آنجا که امر بر وجوب دلالت دارد پس ولایت مطلق، ربوبیت، مالکیت و خالقیت برای خداوند است که در این باره عقل بر وجوب چنین اطاعتی، دلالت و قرآن نیز راهنمایی می‌کند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه رسول به عنوان حجت خداوند، واجب الاطاعه است، ادامه داد: چنین اطاعت مطلقی در همه زمینه‌های دینی، فردی، اجتماعی، نظامی، سیاسی و اقتصادی دال بر معصومیت رسول خدا (ص) است؛ اولی الامر نیز واجب الاطاعه است.

وی اضافه کرد: از آنجا که اطاعت از اولی الامر در آیه ۵۹ سوره نساء بدون تقید (عدم معصیت و عدم عبادت الهی) ذکر شده است، معلوم می‌شود که اولی الامر نیز معصوم است، دستور خداوند در اطاعت بی چون و چرای اولی الامر گویای معصوم بودن آن است که برخی از علمای اهل سنت همچون فخر رازی نیز بدان ملتفت شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اختلاف نظر علما درباره اولی الامر تصریح کرد: اجماع علمای شیعه بر آن است که علی (ع) و فرزندانش، اولی الامر هستند که در زمان غیبت شان، نواب شان به نیابت از آنها، اولی الامر قلمداد می‌شوند. /۹۴۵۶/پ203/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات