۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۹۶۶
استاد حوزه و دانشگاه هشدار داد؛

رفتار «مدعیان نواندیشی دینی» خطرناک تر از «متحجرین» است

رفتار «مدعیان نواندیشی دینی» خطرناک تر از «متحجرین» است
حجت الاسلام غفاری نواندیشان رفتاری را به مراتب خطرناک تر از متحجرین توصیف و تاکید کرده که ثمره فعالیت این عده جز تقلید از غرب نیست.

حجت الاسلام حسن غفاری فر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روجانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه پیشرفت های چشمگیری نسبت به دهه اول انقلاب در حوزه علمیه صورت گرفته است، عنوان کرد: بیان ضعف ها به معنای نادیده گرفتن خدمات گذشته نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره روی آوردن جوان نسل چهارم انقلاب به حوزه و حضور اساتید با تجربه انقلاب و دفاع مقدس در بدنه حوزه علمیه، گفت: سرمایه ای که در دهه چهارم انقلاب در اختیار حوزه بود در هیچ دوره ای فراهم نبوده و باید بررسی شود که این سرمایه با ارزش به چه میزان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی به راه اندازی چندین رشته تخصصی از سوی حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و دیگر مراجع تقلید اشاره کرد و افزود: با این ابتکار و حمایت مراجع معظم تقلید زمینه برای فعالیت شورای عالی هموارتر شد؛ اما آن طور که باید و شاید از این فرصت استفاده نشد.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه حوزه علمیه با توجه به خدمات ارائه شده کم هزینه ترین نهاد فرهنگی کشور است، اظهار داشت: سرانه حوزه بسیار پایین تر از مراکز دیگر و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است، است و بخش اعظم آن از طریق وجوهات و توسط مومنین و خیرین تامین می شود و این مساله ارتباطی به بودجه های دولتی ندارد.

استاد حوزه علمیه سرمایه انسانی متخصص، متعهد و آشنا به نیازهای موجود در حوزه علمیه را با ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی غیر قابل مقایسه دانست و گفت: خروجی حوزه متناسب با داشته های آن نیست و موفقیت ها حوزویان نیز عمدتا در شرایط سخت، بر اساس دغدغه، فردی و خارج از نظام ساختاری بوده است.

وی با انتقاد از عدم رونق کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علمیه، عنوان کرد: تحول در حوزه در گرو رونق کرسی های آزاد اندیشی است؛ مسأله ای که بیش از 20 سال مورد مطالبه رهبری معظم انقلاب بوده و هست؛ البته برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به معنای پرداختن و تخطئه مسلمات جهان تشیع مانند( عصمت اهل بیت(ع)، علم لدنی ائمه ع یا ضرورت حکومت اسلامی) نیست، بلکه باید نیازهای روز در این کرسی ها مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از روشنفکرنمایان اظهار داشت: این عده غرب زده به نام نواندیشی، دارای رفتاری خطرناک تر از متحجرین هستند؛ این عده جز تقلید از غرب، هیچ خروجی ندارند، همان هایی که روزی کلمه "آیت الله العظمی" را مسخره می کردند و اکنون برای ملقب شدن به عنوان دکتری، عطش و وَلَه نشان می دهند و فعالیت شان جز پیروی از مبانی غربی نیست.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه رهبر انقلاب و مراجع تقلید پشتیبان تحول در حوزه علمیه هستند، اظهار داشت: شجاعت شرط لازم برای ایجاد تحول در حوزه عنوان است؛ ما برای تحقق این مهم در حوزه به شهید مطهری ها و شهید سلیمانی ها نیاز داریم و قطعا برای این کار باید به افراد و نیروهای انقلاب و فعال بها داده شود.

حجت الاسلام غفاری فر با تصریح بر لزوم توجه جدی به اندیشه انقلابی در فضای حوزه، تاکید کرد: مسیر انقلاب با صلابت کامل استمرار دارد و اگر کسی نتواند خود را با این مسیر هماهنگ کند به حاشیه خواهد رفت./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
به نظرم واژه نواندیشان رفتاری خیلی مفهوم را نمی رساند
0
0
ناشناس
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
احسنت
همان تعبیر بدعت گزار و مانند آن مناسب است
در چنین تفکراتی ، شاهد پیشتازی هوس ، و به اسارت کشیدن عقل هستیم ، در این حالت تراوشات عقل اسیر شده ، چیزی جز پاسخ به سفارشات نفس و هواهای آن نیست
در واقع هواهای نفسانی تئوریزه شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
یه روز یه ترکه میره سبزی فروشی تا کاهو بخره ، عوض اینکه کاهوهای خوب را سوا کند ، همه ی کاهو های نامرغوب را سوا میکنه و میخره . ازش می پرسند چرا اینکار را کردی میگه : صاحب سبزی فروشی پیرمرد فقیری هست. مردم همه ی کاهوهای خوب را میبرند و این کاهوها روی دست او میمانند و من بخاطر اینکه کمکی به او بکنم اینها را میخرم . اینها را هم میشود خورد. . . این ترکه کسی نبود جز عارف بزرگ آقا سید علی قاضی تبریزی (ره)
0
0
ناشناس
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
شخصیتهای دینی فراتر از قومیتها هستند
خداوند همه مسلمانان و مومنان و علمای بزرگوارشان را مورد عنایت مدام خودش بدارد إن شاء الله تعالی .