۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۶۱۰۲

حوزه علمیه هرمزگان در خط مقدم مقابله با کرونا

حوزه علمیه هرمزگان در خط مقدم مقابله با کرونا
مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان هرمزگان از تشکیل ستاد حوزوی مبارزه با کرونا در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: حوزه های علمیه در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند.

حجت الاسلام داریوش حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به تشریح عملکرد ستاد بحران و حوزوی استان پرداخت و گفت: همیشه طلاب و حوزه های علمیه علاوه بر تبلیغ دین در زمینه خدمت رسانی به مردم در حوادث طبیعی، در صحنه حاضر بوده و در کنار مردم قرا گرفته اند و یاور مردم در شرایط سخت بوده و هستند.

وی افزود: به کرات شاهد حضور طلاب هرمزگانی در وقایع طبیعی همچون زلزله، سیل، مقابله با ویروس کرونا و... در کنار مردم بوده ایم که علاوه بر عرصه تبلیغ دین، خدمت رسانی به مردم حادثه دیده را نیز انجام می‌دادند.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه هرمزگان تصریح کرد: در بحث تراژدی اخیر شیوع ویروس کرونا، حوزه علمیه استان هرمزگان از همان ابتدا قبل از اینکه این ویروس منحوس وارد استان هرمزگان بشود ستاد بحرانش را فعال کرد و در کنار ستاد بحران؛ ستاد حوزوی مقابله با کرونا حوزه علمیه استان هرمزگان تشکیل داده شد، سپس از همه نهادهای حوزوی دعوت به عمل آمد و کمیته های مختلفی فعال شد.

حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: تمام مدیران مدارس علمیه استان هرمزگان پای کار آمدند و با تاکید حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان، ستاد حوزوی مبارزه با کرونا با محوریت مدارس علمیه در تمام شهرستان ها فعال شد.

وی ادامه داد: پس از اعلان فراخوان، تمام طلاب جهادی در صف اول خدمت رسانی به مردم جهت مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند و با تمام انرژی و ظرفیت خویش در میدان مبارزه با ویروس کرونا پای کار آمدند.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه هرمزگان بیان داشت: طلاب و روحانیون جهادی استان هرمزگان هر کدام بخشی از کار را برعهده گرفته‌اند و بخشی دل به دریا زدند و جهت تطهیر فوت شدگان کرونایی پیشقدم شدند تا اعمال شرعی فوت‌شدگان به درستی رعایت شود و خانواده‌ها نگران این مهم نشوند.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: بخش دیگری از روحانیون نیز به تولید و توزیع ماسک در کارگاه‌های خانگی پرداختند و همچنین وظایف شرعی و دینی‌شان را در شرایط سخت که همان خدمت به هم نوع است را به منصه ظهور رسانیده‌اند و با ورود به محلات شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان، جهت ضدعفونی و گندزدایی اماکان عمومی به صورت داوطلبانه با لباس خدمت به منظور حفظ سلامتی مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا پا به عرصه خدمت رسانی گذاشتند.

وی ابراز داشت: فعالیت طلاب و روحانیون جهادی از اینجا تازه شروع شد. اساتید، طلاب و روحانیون جهادی برای تقویت روحیه کادر درمان و همچنین خدمت صادقانه به بیمارستان‌ها اعزام شده اند. همچنین مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان به همراه پرسنل مرکز مدیریت در نقاهتگاه شهرستان بندرعباس حضور پیدا کرد و از بیماران کرونایی دلجویی و از کادر درمان آن مجموعه قدردانی کرد.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه هرمزگان گفت: حوزه در بحث تعلیم موارد بهداشتی به مردم، بررسی خانواده‌ها جهت غربالگری ویروس کرونا، آموزش طلاب جهت تعلیم موارد بهداشتی به دیگران، حمایت مالی و توزیع سبد کالا و امید بخشی به مردم با رعایت اصول بهداشتی پیشقدم بود.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: بار دیگر طلاب و روحانیون جهادی حوزه علمیه استان هرمزگان با تمام هجمه های دشمن علیه دین و روحانیت ثابت کردند همواره در روزهای سخت مردم هرمزگان دوشادوش مردم این خطه هستند و تا پای جان از خدمت و کمک به آنها دریغ نخواهند کرد و تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا، همواره در کنار مردم ایستاده‌اند.

وی در پایان از مردم شریف و عزیز هرمزگان درخواست کرد برای پیشگیری از شیوع کرونا مشارکت بیشتری با رعایت پروتکل ها بهداشتی با رمز خود مراقبتی داشته باشند و نباید این بیماری را شوخی گرفت چرا که تمام کره خاکی را در برگرفته و حتی کشورهای پیشرفته از کنترل آن عاجز شده‌اند و از مسؤولان امر در هرمزگان مطالبه دارم که در جهت کنترل شیوع این بیماری در این استان اهتمام جدی تری داشته باشند و اگر لازم باشد قرنطینه را اولویت قرار بدهند و در بسیج امکانات تلاش بیشتری داشته باشند./851/ت210/ب1

ارسال نظرات