۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۴۸۹۱۹
آیت الله خاتمی:

ایران اسلامی در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به دنیا دارد

ایران اسلامی در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به دنیا دارد
عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که ایران اسلامی در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به دنیا دارد، گفت: وظیفه ما در این شرایط انفاق به نیازمندان و رزمایش همدلی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در سخنرانی خود از حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت صبر در بلایا از دیدگاه آیات و روایات گفت: آیات و روایات ما را به صبر و حوصله در مواجهه با مشکلات و بلایا توصیه می کنند.

وی با اشاره به شیوع کرونا در جهان افزود: در جریان کرونا احتمال جنگ بیولوژیک منتفی نیست و فعلا آمریکا در جهان متهم است، این اتهام تنها از سوی ایران نیست و دانشمندان جهان این موضوع را مطرح می کنند و حقیقت در آینده روشن خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان انی که کرونا دنیا را به هم ریخته و اختصاصی به ایران ندارد، اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید در سختی ها و بلایا صبور باشید، صبر در بلا یعنی خدا را فراموش نکنیم، یکی از فلسفه های بلا  این است که تضرع در برابر خدا داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسأله مهم دیگر به ویژه در زمان مشکلات و بلایا انس با ادعیه و مناجات است، باید از فرصت باقی مانده ماه شعبان نهایت استفاده را ببریم و آماده ورود به ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند شویم.

آیت الله خاتمی با بیان این که انسان باید بداند چیزی از خود ندارد و هرچه داریم از خداوند است، ابراز داشت: خدا امکانات را می دهد و هروقت بخواهد آن را می گیرد، باید از این بحران به عنوان یک فرصت برای تقویت مبانی اعتقادی و توجه به خداوند استفاده کنیم.

وی جلوه دیگر صبر در بلا را بی حوصلگی نکردن دانست و عنوان کرد: مشکل و بلا با بی صبری و بی حوصلگی حل نمی شود، یقینا این بلا تمام می شود و افتخارات و ایثاگری های آن در تاریخ ثبت می شود اما باید این امتحان را درست پشت سر بگذاریم نه این که با بی حوصلگی و عدم مسائل بهداشتی مشکلات را افزایش دهیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که ایران اسلامی در مقابله با کرونا وضعیت بهتری نسبت به دنیا دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه دیگر ما در این شرایط انفاق و رزمایش همدلی است که همه باید به آن اهتمام داشته باشد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
در مدت اخیر مشاغل و صنایعی که با آسیب مواجه شدند، عمدتا صنایع گردشگری هستند اما تولید آسیب کمتری دید و حتی برخی از واحدهای تولیدی همچون مواد شوینده، ماسک، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، بسته‌بندی و ... نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه در این یکی دو ماه تولیدشان چند برابر شد.
0
0