۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۵۶۱۲۱

افزایش قابلیت دفاعی ایران با رونمایی از جت جنگی کوثر

افزایش قابلیت دفاعی ایران با رونمایی از جت جنگی کوثر
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: رونمایی ازجت جنگی کوثر نشان می‌دهد که ایران از قابلیت دفاعی بسیار بالایی برخوردار است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه امروز سه جت جنگنده کوثر به ارتش تحویل داده شد، اظهار داشت: آمریکا در تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت است که رونمایی از جت جنگنده کوثر پاسخی کوبنده به تلاش‌های اخیر آمریکا محسوب می‌شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: رونمایی از جت جنگی کوثر ثابت کرد که ایران در ساختار سلاح‌های پیشرفته (موشک بالستیک و جت جنگی) متکی به خارج نیست، ۹۵ درصد قطعات جت جنگی کوثر به همت متخصصان داخلی ساخته شده است.

هانی زاده تصریح کرد: ایران دستیابی به دانش ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اوج تحریم‌ها و تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌ها به دست آورد و ثابت کرد که به خودکفایی و خوداتکایی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: رونمایی از جت جنگی کوثر به جهانیان نشان داد که ایران در سایه خودکفایی و خوداتکایی به تنها کشوری در منطقه تبدیل شده که به توانایی تولید جت‌های جنگی پیشرفته دست پیدا کرده است، چنین اقدامی گویای هوشمندی و توانمندی نیرو‌های نظامی ایران است.

تحلیلگر مسائل بین الملل اضافه کرد: ایران هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند، اما تهدید‌های آمریکا را با تهدید متقابل جواب می‌دهد و رونمایی ازجت جنگی کوثر نشان می‌دهد که ایران از قابلیت دفاعی بسیار بالایی برخوردار است.

هانی زاده گفت: جت جنگی کوثر از سرعت بالایی برخوردار بوده و امکان حمل موشک‌های نقطه زن و هوا به زمین را دارد و در مقابل هواپیمای ۱۶ F آمریکا است. /۹۴۵۶/ت303/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات