۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۶۱۶۰
مدیر جامعة المصطفی اصفهان مطرح کرد؛

نقش جامعة المصطفی در تمدن سازی و مرجعیت علمی در جهان

نقش جامعة المصطفی در تمدن سازی و مرجعیت علمی در جهان
حجت الاسلام ملکی با اشاره به ظرفیت‌های جامعة المصطفی گفت: نقش تمدن سازی و مرجعیت علمی جامعةالمصطفی در دنیای امروز بسیار تأثیرگذار و کلیدی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ملکی، مدیر جامعه المصطفی اصفهان در دیدار با حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، گزارشی از فعالیت های گسترده جامعةالمصطفی و آمار دانش پژوهان، دانش آموختگان، رشته‌ها، گرایش ها، محصولات انتشارات و تعداد دوره های مجازی کوتاه مدت و زبان فارسی آن ارائه کرد و برخی از فعالیت ها و اقدامات نمایندگی المصطفی در اصفهان را تشریح کرد.

نماینده جامعةالمصطفی در اصفهان نقش تمدن سازی و مرجعیت علمی جامعةالمصطفی را در دنیای امروز بسیار تأثیرگذار و کلیدی دانست و تعاملات و همکاری نهادهای همسو و مراودات آنها و استفاده از ظرفیت یکدیگر را در پیشبرد اهداف طرفین و ایجاد بستری مناسب بسیار راه گشا ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی برخی از ظرفیت های همکاری جامعةالمصطفی را با اداره کل ارشاد اسلامی در قالب تفاهم نامه به شرح ذیل برشمرد:

ظرفیت های قرآنی، حدیثی و دوره های پودمانی، برگزاری همایش های مختلف، برگزاری نمایشگاه، راه اندازی کتابخانه، برگزاری دوره های آموزش مهارتی- کاربردی، گروه هنر و معماری اسلامی، ترجمه متون به زبان های گوناگون.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در ادامه اظهار کرد: کشف ظرفیت ها رخ نخواهد داد مگر با مراودت و تعامل.

وی ادامه داد: نگاه جامعةالمصطفی جامع و فراگیر است که توانسته است در همه حوزه ها بسیار خوب مدیریت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعةالمصطفی در حوزه های قرآن، فرهنگ و هنر اشتراکاتی دارند. درباره قرآن می توان کارهای مشترکی را تعریف کرد؛ راه اندازی کانونهای فرهنگی- هنری، اعزام مروجان فرهنگ قرآنی به مساجد و کانون ها، برگزاری نشست های علمی در مساجد و برگزاری دوره های هنری و مهارتی، جزو این مشترکات است./1304/د102/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات