۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۵۶۲۴۴

گزارشی از مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت شهید بهشتی

گزارشی از مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت شهید بهشتی
مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت شهید بهشتی و یاران وی در فاجعه تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۱ در تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت شهید بهشتی و یاران وی در فاجعه تروریستی هفتم تیرماه 1361 که صبح امروز با حضور اسد الله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی،  سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و  خانواده شهدای این حادثه  در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد

شعار سیاسی مداح اهل‌بیت(ع) در بزرگداشت شهدای هفتم تیر

 محمود تاری، مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام  در بخشی از مدیحه‌سرایی خود، اشعاری را درباره جنایات آمریکا، فاجعه تروریستی هفتم تیرماه و نیز اهمیت ایجاد تحوّل در کشور خواند.

 بخشی از اشعار محمود تاری در ادامه آمده است:

مانده در سینه و دل، وحشت آدمکش‌ها

ننگ و نفرین، همه بر دولت آدمکش‌ها

چه جنایات فجیعی که ندیدیم از او

چه ستم‌ها که در این جامعه دیدیم از او

فتنه و توطئه و قتل و چپاول

چه شراری که به دنیا نچشیدیم از او

تیشه بر ریشه زنم، دولت ظالم‌ها را

بشنوید از لب ما «مرگ بر آمریکا» را

باید این جامعه را ما متحول سازیم

آنچه نقص است در این مرحله کامل سازیم

بحر پویایی کشور ز تلاش و ز عمل

آنچه را خواسته‌ایم آن‌همه حاصل سازیم

موج ایثار و جهاد از شهدا مانده به‌جا

آری از این شهدا عهد و وفا مانده به‌جا

تشنه از چشمه ایثار شیدان مگذر

که نسیم از گذر آب بقا مانده به‌جا

از شهیدان بطلب همت ایثار و جهاد

به سعادت برسد هرکه برآن روی نهاد

هفتم تیر، شهیدان همه الگو شده‌اند

در گلستان ولایت همه خوشبو شده‌اند

آسمان آینه شد در بر آن لاله‌رُخان

چون شکفتند در آن آینه نیکو شده‌اند

آتش انداخته در سینه ما هفتم تیر

شعله برداشته گنجینه ما هفتم تیر

می‌نویسیم به جان آن شررِ افروزش

نرود از خاطر ما خاطره جانسوزش

 

هرگاه گوساله‌پرستانی خروج می‌کنند، شیعه برای بازگشت به جریان اصلی بهای سنگینی می‌پردازد

بانو خوش‌زبان خواهر شهید محمد خوش‌زبان نوجوان شهید حادثه تروریستی هفتم تیرماه، گفت: محمّد هنگام شهادت ۱۹ سال بیشتر سن نداشت.

وی افزود: شهید خوش‌زبان درس می‌خواند و واجبات خود مثل نماز و روزه را به‌جا می‌آورد. همچنین او اهل صبر و نجابت بود.

خواهر شهید خوش‌زبان درباره بردار شهید خود گفت: او اهل مطالعه غیر درسی بود و شاگرد خصوصی فلسفه مراد خود، یعنی آیت‌الله بهشتی محسوب می‌شد.

وی افزود: محمّد، اصول فلسفه و روش رئالیسم را تمام کرده بود و مشغول مطالعه فلسفه اشراق بود.

خواهر یکی از شهدای فاجعه هفتم تیر با بیان اینکه شهید خوش‌زبان عضو تیم ولی دو و میدانی بود، گفت: او پسر بزرگ خانواده بود و هنوز هم جای خالی‌اش ما را اذیت می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت پیروی از ولایت، ماجرای قوم حضرت موسی(ع) را یادآور شد و گفت: وقتی حضرت موسی(ع) چند صباحی از میان قوم خود خارج شد، «سامری» تا دید خلاء رهبری وجود دارد، گوساله‌ای را آورد تا مردم با پرستش آن، از راه خارج شوند.

خواهر شهید خوش‌زبان افزود: اگرچه حضرت موسی(ع) برگشت، اما تاوان یک عده گوساله‌پرست را کل قوم بنی‌اسراییل با چهل سال سرگردانی، پس دادند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی نیز عده‌ای از انقلاب خروج کردند، گفت: شهادت شهید بهشتی، نتیجه خروج آن‌ها از انقلاب است. به‌تعبیری می‌توان شهید بهشتی را اولین شهید دفاع از ولایت دانست.

خواهر شهید خوش‌زبان گفت: هرگاه گوساله‌پرستانی خروج می‌کنند، شیعه برای برگشت به جریان اصلی باید بهای سنگینی بپردازد. تازه‌ترین داغی که این موضوع به‌بار آورد، شهادت سردار سلیمانی است.

بادامچیان: شهید بهشتی خطر بزرگ را برای آینده ایران، حاکمیت لیبرال‌ها می‌دانست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شهید بهشتی می‌گفت که خطر بزرگ این است که حکومت لیبرال داشته باشیم، گفت: حکومت لیبرال از نیروی مردمی بی‌بهره است.

بادامچیان: شهید بهشتی خطر بزرگ را برای آینده ایران، حاکمیت لیبرال‌ها می‌دانست

  اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، گفت: شهید بهشتی به‌عهد خود عمل کرد و خدا هم به عهد خود با بهشتی عمل کرد.

وی با بیان اینکه افکار شهید بهشتی هنوز راهساز است، گفت: در گام دوم انقلاب که دوران تحول است، بیش از همیشه به افکار شهید بهشتی نیاز داریم.

بادامچیان افزود: شهید بهشتی عمیقاً معتقد بود انقلاب، انقلاب صداقت و مقاومت با استکبار است نه نفاق و حاکمیت کسانی که به‌جای خدمت، جیب خود را پر کنند.

دبیرکل حزب موتلفه با بیان اینکه شهید بهشتی به وجود دو بینش متفاوت در انقلاب، تصریح داشت، گفت: شهید بهشتی می‌گوید ما دو بینش داریم؛ یکی بینش مبتنی بر اسلام فقاهتی و تکیه بر توانایی‌های کشور و  بینش دیگر، بینشی که پایبند به اسلام فقاهتی نیست، اگرچه در زبان می‌گوید معتقد است.

بادامچیان ادامه داد: شهید بهشتی، مشکلات کشور را ناشی از صاحبان بینش دوم می‌دانست و می‌گفت که اگر این افراد بر کشور مسلّط شوند، آینده کشور پر از مشکلات خواهد بود.

وی افزود: شهید بهشتی می‌گفت که خطر بزرگ این است که به‌جای اینکه در ایران حکومت اسلامی داشته باشیم، حکومت لیبرال داشته باشیم. چرا که حکومت لیبرال از نیروی مردمی بی‌بهره است و ما برای مقابله با دشمن به مردم نیاز داریم، مردمی که به مکتبی مثل اسلام معتقد باشند.

بادامچیان با بیان اینکه شهید بهشتی نسبت به خطر کسانی که روحانیت را تضعیف می‌کنند، هشدار می‌داد، گفت: بررسی کنیم ببینیم در چند دهه اخیر، چه جریانی روحانیت اصیل را تضعیف کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه تصریح کرد: مردم برای حل مشکلات کشور باید تحول‌آفرین‌های بهشتی‌ و رجایی‌گونه را انتخاب کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رهبر انقلاب عاقبت برجام را پیش‌بینی کرده بودند

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش از ظهر امروز (شنبه ۷ تیر) در مراسم بزرگداشت شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهل سال اول خود، فراز و نشیب‌های زیادی را تحربه کرده، گفت: هفتم تیر نقطه‌عطفی را در انقلاب برای ایجاد تحول در سیر تحولی خود ایجاد کرد.

وی ادامه داد: فاجعه هفتم تیر، یک ترور کور نبود، بلکه برنامه‌ای هوشمندانه با طراحی اتاق فکر استکبار بود که به‌دست منافقین انجام شد.

اوحدی با بیان اینکه در تاریخ، انسان‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: یک عده، انسان‌های آینده‌نگری هستند که از زمان خود جلوتر هستند.

وی، شهید بهشتی را نمونه‌ای از افرادی دانست که از زمان خود جلوتر بودند و تصریح کرد: وقتی سخنان شهید بهشتی را می‌خوانیم، گویی برای شرایط امروز جامعه ما سخن گفته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: دسته دوم به دلیل بی‌بصیرتی از زمان خود عقب هستند. دسته سوم هم‌سو با شرایط جامعه پیش می‌روند.

اوحدی، حضرت امام را بارزترین مصداق افرادی دانست که از زمان خود جلو هستند و گفت: امام سال ۴۲ با صدای رسا اعلام کرد که امروز منفورترین فرد در دنیا رییس‌جمهور آمریکاست. امروز هم همین است و کسی شکی ندارد که منفورترین فرد در دنیا، ترامپ است.

وی با بیان اینکه امام، جنگ را یک نعمت می‌دانست، گفت: امروز نتایج این آینده‌نگری حضرت امام را می‌بینیم و اگر نعمت جنگ نبود ما امروز گرفتار جنگ با داعش بودیم.

اوحدی، مقام معظم رهبری را یکی دیگر از مصادیق افراد آینده‌نگر و جلوتر از زمان خود دانست و گفت: در جریان جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان، رهبر انقلاب به حاج قاسم می‌فرمایند که بروید به سیدحسن نصرالله بگویید که شما پیروز این جنگ هستید.

معاون رییس‌جمهور در بیان آینده‌نگری‌های رهبر معظم انقلاب، گفت: در برجام هم رهبر انقلاب عاقبت را  پیش‌بینی کردند.

اوحدی با بیان اینکه بعد از جنگ، تمام جریان‌های بی‌بصیرت، علیه انقلاب با هم ائتلاف کردند، گفت: جریان حامیان لیبرال دموکراسی یکی از این جریان‌ها بود.

وی با بیان اینکه همه وجود شهید بهشتی، خدمت به مردم بود، گفت: رهبر انقلاب ده سال است مسئله معیشت را فریاد می‌زنند و امسال را هم جهش تولید نام‌گذاری کرده‌اند. برای جهش تولید، رفتار بهشتی‌گونه می‌خواهیم.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه مدیون خون شهدای هفتم تیر هستیم، گقت: اگر خون این شهدا نبود، عزم لیبرال‌ها برای خارج کردن انقلاب از مسیر خود جزم بود.

اوحدی با بیان اینکه دنیا امروز می‌داند که دشمن هیچ گزینه نظامی در مقابل ما ندارد، خاطرنشان کرد: پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی را با سامانه بومی زدیم و انتخاب این سامانه، پیام داشت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آمریکا در قضیه اسقاط پهپاد، هیچ غلطی نتوانست بکند. کشتی‌های ما با عزت به آب‌های ونزوئلا رسیدند و آمریکا باز هیچ غلطی نتوانست بکند./998/ت303/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات