۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۵۶۴۰۲
استاندار خوزستان مطرح کرد؛

وضعیت قرمز ۶ هفته‌ای در خوزستان/ ممنوعیت حضور بیش از ۱۰ نفر در خاکسپاری

وضعیت قرمز ۶ هفته‌ای در خوزستان/ ممنوعیت حضور بیش از ۱۰ نفر در خاکسپاری
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه استان به مدت ۶ هفته در وضعیت قرمز است، گفت: حداکثر 10 نفر در مراسم خاکسپاری حاضر شوند و در غیر اینصورت اجازه دفن داده نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان امشب در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا، با اشاره به اینکه ورود جدی فرمانداران در بحث مراسم ترحیم را خواستار هستیم، اظهار داشت: در برگزاری مجالس ترحیم، حداکثر ده نفر در مراسم خاکسپاری حاضر شوند و در غیر اینصورت اجازه دفن داده نخواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مراجعین به مراکز ۱۶ ساعته و همچنین تعداد بیماران سرپایی کاهش یافته است، عنوان داشت: بستری‌های ما تقریبا ثابت و شیب بسیار کندی دارد که قطعا فشار بسیاری بر کادر درمانی وارد می‌کند؛ در این باره تلاش بر کاهش مراجعین و بستری‌ها است.

این مقام مسؤول با ابراز امیدواری از اینکه با کاهش مراجعین شاهد کاهش بستری‌ها در هفته‌های پیش رو باشیم، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات، شادی‌ها و مراسم ترحیم مورد تأکید است با این حال بسیاری از عموم توجهی ندارند و اصلا رعایت نمی‌کنند.

شریعتی با اشاره به اینکه بسیاری از شهر‌های نارنجی استان به زرد تغییر وضعیت دادند، تصریح کرد: برخی شهر‌ها به علت عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی کماکان قرمز و نارنجی هستند، وضعیت ۹ شهر کماکان قرمز است.

وی با بیان اینکه به مدت ۶ هفته در وضعیت قرمز قرار داریم، بیان داشت: این وضعیت در حال طولانی شدن است، فرمانداران، دهیاران و شهرداران موظف شدند تا ورود جدی تری داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در انتظار صدور مجوز برای اعمال محدودیت در شهر‌های با وضعیت قرمز هستیم، گفت: کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و سینما‌ها در هفته جاری تعطیل هستند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات