۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۵۶۴۴۹

روایت سردار حاجی‌زاده از کمک به خودروسازان

روایت سردار حاجی‌زاده از کمک به خودروسازان
سردار حاجی زاده با بیان اینکه بنای تصدی‌گری نداریم وبرای رفع وابستگی کمک می‌کنیم، گفت: ما به رفع کاستی‌هایی که در صنعت خودرسازی وجود دارد کمک می‌کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید از پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خیلی از آقایان در کشور ما معتقدند که مشکلات اقتصادی و تحریم از طریق مذاکره و تعامل قابل حل است، بنده هم همین اعتقاد را دارم منتهی نه با آمریکا و دشمنان، بلکه این مذاکره و تعامل باید با ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیر داخل کشور مثل دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی افزود: امروز هم ما برای مذاکره و تعامل در بحث خودروسازی به دانشگاه علم و صنعت آمده‌ایم و اخیار بسیار خوبی دارند و حرکت خوبی آغاز شده و این ریل‌گذاری که برای بحث خودرو شده آینده بسیار خوبی دارد.

سردار حاجی زاده ادامه داد: تمام کشورهای دنیا قائل به این هستند که ماهواره و ماهواره‌بر لبه تکنولوژی است، این فناوری را ما به کمک آمریکا و اروپابه دست نیاوردیم، بلکه به کمک طرفیت‌های داخلی به این فناوری رسیدیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به گذشت ۶۰ سال از تاسیس صنعت خودروسازی در کشور، گفت: امروز می‌بینیم مدیران بسیار خوبی در صنعت خودروسازی کشور و وزارتخانه مربوطه حضور دارند و مصمم هستند وابستگی را قطع کنند.

وی افزود: البته نباید انتظار کار ویژه‌ای در کوتاه مدت داشت، اما این ریل گذاری ما را به نقطه خوبی خواهد رساند.

سردار حاجی‌زاده درباره نحوه ورود نیروهای مسلح و سپاه به حوزه خودروسازی، اظهار داشت: کار ساخت با خودروسازان است، ما به رفع کاستی‌هایی که عزیزانمان در صنعت خودرو دارند کمک می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با بیان اینکه در بخش‌های فناوری و برخی قطعات که وابستگی وجود داشته، برای بومی‌سازی آنها کمک خواهیم کرد، تاکید کرد: از سویی آدرس صنعت‌گران  و شرکت‌های دانش بنیان داخل را ما بیشتر از دیگران می‌دانیم، در این زمینه در حال کمک به خودروسازان هستیم و بنا نیست تصدی‌گری کنیم و وارد خودوسازی شویم، ما می‌خواهیم کمک کنیم./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات