۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۵۶۴۸۷
با حضور طلاب جامعة المصطفی؛

آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه آوای توحید برگزار شد

آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه آوای توحید برگزار شد
آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید با حضور طلاب جامعة المصطفی در مجتمع زمزم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید، عصر امروز در مجتمع زمزم واقع در بلوار عمار یاسر برگزار شد.

در آغاز این آیین افتتاحیه، حجت الاسلام حیدری با ارائه گزارشی از فعالیت های مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید خاطرنشان کرد: مؤسسه آوای توحید با هدف نشر علوم عقلی به صورت کاربردی با تشکیل انجمن ها، تأسیس شد و حجج اسلام والمسلمین رمضانی، حسینی آملی و ضیایی عضو هیأت ناظر این مؤسسه هستند.

مدیر مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید خاطرنشان کرد: علوم عقلی شامل ریاضیات، نجوم، کلام و علوم دیگر نیز می شود اما مراد ما از علوم عقلی فلسفه ملاصدرا و حکمت محی الدین است که تلاش می شود به زبان های ساده و قابل استفاده برای همه اقشار بیان شوند.

وی افزود: سامانه آموزش مجازی مؤسسه آوای توحید به صورت ملی و بین المللی در سال 95 فعالیت خود را آغاز کرد که امروزه با چندین هزار عضو به فعالیت می پردازد؛ مدرسه حضوری نیز برای تمامی اقشار اعم از سرباز، طلبه، فرهنگی و دانشجو ایجاد شده تا همه افراد بتوانند از این دوره ها بهره برند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به آسیب شناسی های صورت گرفته با حضور مدیران جامعة المصطفی در زمینه دوره های بین المللی اظهار کرد: با حضور مدیران جامعة المصطفی در زمینه دوره های جامعة المصطفی آسیب شناسی صورت گرفت که از آن موارد می توان به عدم ملیت شناسی اشاره کرد زیرا در جامعة المصطفی طلبه های تمامی کشورها باید دروس اصول و فقه را مطالعه کنند در حالی که برای طلبه یک کشور لائیک، این دروس فایده ندارد بلکه باید کلام و حکمت را مطالعه کند تا برای هدایت مردم به دین آماده شود.

وی ادامه داد: همچنین جامعة المصطفی برای تربیت مدرس برنامه خاصی ندارد بلکه هر طلبه بر اساس استعداد خود پس از گذراندن مراحلی می تواند تدریس کند در نتیجه در مؤسسه آوای توحید ملیت شناسی صورت گرفته و قرار بر این است، پس از برگزاری این دوره از سوی جامعه المصطفی به شرکت کنندگان گواهی تربیت مدرس اعطا شود./1324/پ202/ق

مصطفی رستمی
ارسال نظرات