۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۵۶۴۹۵
فتنه خاکستری (۲۷)؛

آیت الله نمازی: ناکارآمد دانستن نظام جمهوری اسلامی خلاف انصاف است

آیت الله نمازی: ناکارآمد دانستن نظام جمهوری اسلامی خلاف انصاف است
نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که در مقام داوری باید منصفانه قضاوت کرد، گفت: ناکارآمد دانستن نظام جمهوری اسلامی خلاف انصاف است.

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چرا برخی افراد وجود مشکلات اقتصادی در کشور را به منزله ناکارآمدی نظام تلقی می کنند، اظهار داشت: با توجه به مسائل خطی و اختلافات سیاسی که وجود دارد، اگر گروه مقابل یک خطایی را مرتکب شد، طرف مقابل سعی می کند که این خطا را علت مواضع سیاسی بداند.

وی با اشاره به دیدگاه برخی جناح ها در خصوص مذاکره با آمریکا، گفت: برخی دیدگاهشان این است که اگر بخواهیم اداره حکومت اسلامی به خوبی انجام شود، باید با آمریکا کنار بیاییم، در صورتی که این طور نیست که اگر در برابر آمریکا کوتاه بیاییم، آنها هم کوتاه بیایند.

وی نتیجه کوتاه آمدن در برابر آمریکا را دست کشیدن از اسلام عنوان کرد و افزود: آمریکایی ها حد یقف ندارند و لازمه مذاکره را رسمیت شناختن صهیونیست ها می دانند و به تدریج، طرف مقابل را به عقب نشینی وادار می کنند و می گویند که باید از اسلام دست بردارید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که هر گروهی راه خودش را حق می داند، تصریح کرد: ناکارآمد دانستن نظام جمهوری اسلامی خلاف انصاف است و در مقام داوری باید منصفانه داوری کرد.

وی با بیان این که دیدگاه برخی افراد و جناح ها موجب آسیب پذیری نظام می شود، گفت: یک وقت است که در جبهه ای خطای کارشناسی صورت می گیرد که قابل اغماض است اما برخی دیدگاهشان، دیدگاه نادرستی است که موجب می شود نظام آسیب پذیر و مشکلات مردم زیاد شود.

آیت الله نمازی اظهار داشت: هر قوم و گروهی بر اساس تفکر و دیدگاه خود مسائل را تحلیل می کند و بستگی به این دارد که مسأله از چه جنبه ای داوری شود.

وی افزود: انتصابات متفاوتی از ابتدای انقلاب صورت گرفته و امام راحل در انتصابات کاری به خط و خطوط سیاسی افراد نداشتند و مواضع مقام معظم رهبری نیز مانند حضرت امام(ره) است اما کسانی که از این انتصابات خوششان نیاید، منشأ اشکالاتی که در نظام وجود دارد را به تصمیمات رهبری گره می زنند و باید کسانی باشند که به این گونه افراد پاسخ دهند و منصفانه داوری کنند.

آیت الله نمازی وحدت را لازمه عزت کشور دانست و اظهار داشت: برای سلامت، عزت و اقتدار کشور راهی جز وحدت و انسجام و تحمل یکدیگر نیست؛ یکی از مشکلات ما نبود سعه صدر بوده که در آیات و روایت بر اهمیت وجود این مسأله در افراد تأکید شده است؛ کسانی که در جایگاه رفیعی قرار می گیرند، باید سعه صدر داشته باشند اما این مسأله در ما ضعیف است و در مسائلی همدیگر را تضعیف و تخطئه می کنیم، در صورتی که باید همه افراد با یکدیگر باشند./822/ت302/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات