۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۵۶۵۰۵
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

شورای عالی سیستم اطلاع رسانی خود را تقویت کند

شورای عالی سیستم اطلاع رسانی خود را تقویت کند
حجت الاسلام حسینیان با اشاره به عدم اطلاع دقیق طلاب و اساتید از عملکرد شورای عالی، گفت: شورای عالی باید بیشتر از گذشته از نظرات اساتید و خبرگان استفاده کند.

حجت الاسلام سید محمد حسینیان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مسؤولیت شورای عالی حوزه علمیه در دوره جدید بسیار سنگین است، عنوان کرد: شورای عالی باید در برنامه‌ریزی های خود آینده نگری داشته باشد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین معیشت را از چالش های مهم طلاب دانست و افزود: با افزایش تورم و اجاره مسکن، فشار اقتصادی بر طلاب جوان دو چندان شده است و شهریه پرداختی کفاف زندگی طلاب را نمی‌دهد.

وی با ارائه پیشنهاد افزایش شهریه طلابی که از سطح علمی بالاتری برخوردار هستند، گفت: شهریه عمومی نیز باید افزایش پیدا کند تا طلاب جوان با فراغ بال مشغول به درس و بحث باشند.

حجت الاسلام حسینیان با بیان اینکه باید فضایل اخلاقی در زندگی طلاب نمایان باشد، اظهار داشت: برخی از طلاب از نظر علمی سطح بالایی دارد اما از جهت اخلاقی نمونه و الگو نیستند و این مسأله آفتی برای حوزه علمیه است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به عدم اطلاع دقیق طلاب و اساتید از عملکرد شورای عالی، ابراز کرد: برای شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای حوزوی و تامین آینده نظام و حوزه علمیه، شورای عالی باید بیشتر از گذشته از نظرات اساتید و خبرگان استفاده کند.

وی به اهمیت تقویت تفکر انقلابی در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: بایستی مبانی فقهی و کلامی نظام جمهوری اسلامی که همان ولایت فقیه است برای طلاب جوان به دقت تبیین شود تا با حضور نیروهای با سواد و مخلص حوزوی آینده بهتری در انتظار نظام اسلامی و حوزه علمیه باشد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات