۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۵۶۵۴۰
دبیر شورای عالی حوزه در دیدار اعضای خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

طلاب جهادی؛ مایه سرافرازی حوزه/ عملکرد رسا در ایام شیوع کرونا کارآمد بود

طلاب جهادی؛ مایه سرافرازی حوزه/ عملکرد رسا در ایام شیوع کرونا کارآمد بود
آیت الله حسینی بوشهری با تحسین عملکرد مؤثر و کارآمد خبرگزاری رسا در دوران شیوع کرونا، ایثارگری طلاب جهادی در این ایام را عامل سرافزاری حوزه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و جمعی از مدیران این رسانه حوزوی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار و دستاوردهای حوزه های علمیه و روحانیت، گفت: یکی از مشکلات حوزه های علمیه از قدیم این بود که پیام حوزه و حوزویان به خوبی منعکس نمی شد، اما بحمدلله الان شرایط متفاوت شده و خبرگزای های حوزوی از جمله رسا بُرد بسیار خوبی دارند و توانسته اند اعتماد سازی خوبی در فضای درون و برون حوزوی داشته باشند و تبدیل به منبع خبری برای کسانی شده که پیگیر اخبار حوزه های علمیه هستند؛ به ویژه این که در کنار ارسال خبر، تحلیل و ارائه محتوا نیز صورت می گیرد.

وی با اشاره به موضوع کرونا و وظایفی که یک رسانه حوزوی در این عرصه برعهده دارد افزود: حضور شما و دیگر رسانه های حوزوی در میدان، حضوری اثرگذار است و توانستید به خوبی کارها و اقدامات حوزویان را پوشش دهید.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور جهادی طلاب و روحانیان در مقابله با کرونا را مصداق بارز ایثار توصیف و با تجلیل از این مجاهدت اجتماعی، خاطرنشان کرد: در ماجرای کرونا انصافا طلاب جهادی زحمت کشیدند و ایثارگری کردند؛ در روزهای نخست شیوع این بیماری که حتی همراهان بیماران هم حاضر به کمک به آنها نبودند، طلاب جهادی حوزه بدون هیچ گونه چشمداشتی به صحنه آمدند و به کمک پزشکان، کادر درمان و پرستاران آمدند.

دبیر شورای عالی حوزه با تأکید بر این که در این عرصه مهم طلاب از جان مایه گذاشتند و مایه سرفرازی حوزه شدند، گفت: در فضایی که شاهد هجمه سنگین علیه قم و حوزه و روحانیت بودیم، حرکت جهادی طلاب سبب شد تا جلوی این تخریب و هجمه ها گرفته شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین ابراز داشت: ایثارگری روحانیت در این ایام هم سبب نمایان شدن بیش از پیش سیمای حوزویان شد و نیز پایگاه اجتماعی روحانیت را ارتقا و تحکیم بخشید.

وی با اشاره به روایت شریف «کونوا دُعاةَ الناسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم» تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این روایت همین فعالیت های اجتماعی و حضور طلاب و روحانیون در صحنه است و واقعا باید به طلابی که این صحنه ها را خلق کردند خسته نباشید و خداقوت گفت.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را چراغ پرفروغ مسیر حرکت حوزه های علمیه خواند و تأکید کرد: تصمیم و عزم شورای عالی بر این است که با تشکیل کمیته ها و کارگروه هایی در این زمینه، مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب چه مطالبات و رهنمودهایی که جامه عمل به خود دیده و چه فرمایشاتی که اجرایی نشده است را مورد بررسی قرار دهیم تا به تدریج تمامی این فرمایشات به منصه عمل برسد و خبرگزاری رسا می تواند در این جهت به ما کمک شایانی بکند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تحقق این مهم را عاملی مؤثر در روند سیاست گذاری کلان شورای عالی در عرصه های مختلف دانست و تعامل با رسانه ها را در اطلاع بیشتر حوزویان و طلاب از اقدامات و فعالیت های شورا مؤثر عنوان کرد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت های این خبرگزاری ارائه کرد.

وی با قدردانی از دوراندیشی آیت الله حسینی بوشهری، تعامل با رسانه ها، دلسوزی، پیگیری حل مشکلات حوزویان و جدیت در پیگیری مسائل کلان حوزه های علمیه را از ویژگی های بارز وی عنوان کرد و با تأکید بر تقویت انقلابی گری در حوزه های علمیه افزود: نسل جوان و انقلابی حوزه نیازمند توجه و اعتماد بیشتر از سوی اعاظم حوزه خصوصا شورای عالی حوزه های علمیه است./924/پ202/ق

گزارش تصویری مرتبط

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
رسا در حال افول است
5
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
عجب
0
4
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
اقدام رسا در نقد نامه موسوی خوئینی بسیار اثرگذار است.
احسنتم
0
4
حسین
-
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
عملکرد رسا حتی از فارس و تسنیم هم بهتر است
0
1
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
احتمالا عملکرد خوب رسا به مزاج بعضی رسانه ها خوش نمی اید
0
0