۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۵۶۵۴۹
فتنه خاکستری (۲۸)

نامه موسوی خوئینی‌ها عوام فریبی بود/ تشویش اذهان عمومی مستلزم پاسخگویی است

نامه موسوی خوئینی‌ها عوام فریبی بود/ تشویش اذهان عمومی مستلزم پاسخگویی است
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی با بیان اینکه نامه موسوی خوئینی‌ها سبب شادمانی صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب شد، گفت: این نامه بسیار بی انصافانه و عوام فریبانه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به نامه موسوی خوئینی ها خطاب به رهبر معظم انقلاب واکنش نشان داد و گفت: هر کسی که به دور از مشکلات اقتصادی بوده و در خانه نشسته است، می تواند حرف های بسیاری بگوید، نامه بنویسد و کتاب به رشته تحریر در آورد و آنها را در فضای مجازی مطرح کند، اما نمی توان نظرات آنها را کارشناسی شده دانست.

وی ادامه داد: بنده در درجه نخست دلم می سوزد برای کسانی که سنی از آنها گذشته است، زیرا این دنیا ابدی نیست و بالاخره همه ما باید روزی از آن برویم و در محضر خداوند پاسخگوی اعمال و رفتار خودمان باشیم؛ این نامه به جهت تشویش اذهان عمومی و آثاری که بر آن بار می شود مستلزم پاسخگویی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی خاطرنشان کرد: از افرادی که همواره سعی می کنند به نحوی مشکلات را گوشزد کنند و اینگونه جلوه دهند که مردم نسبت به نظام بی اعتماد شده اند درخواست می کنیم که به میدان آمده و راه حل هایی ارائه دهند که ما در طول انقلاب اسلامی باید چه کارهایی انجام می دادیم که این مشکلات به وجود نیاید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ما در دوران امام خمینی(ره) نیز مشکلات بسیاری داشته ایم، از این رو اگر کسی بخواهد واقع گرایانه صحبت کند و انصاف را زیر پا نگذارد به میدان آمده و بگوید نسبت به مشکلات باید چگونه برخورد می کردیم تا امروز با این حجم از مشکلات مواجه نمی شدیم.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در دوران امام خمینی(ره) و در زمانی که خرمشهر در اشغال صدام بود، آیا اگر ما راه مذاکره را در پیش می گرفتیم، اقداماتمان نتیجه بخش بود؟ این اقدام انجام نشدنی بود، اما قابلیت ادعا کردن داشت، همانطور که برخی از جریانات سیاسی آن زمان این ادعا را مطرح می کردند، اما شواهدی وجود نداشت که بدانیم این ادعا تأثیری به حال ملت و مملکت دارد یا خیر؟

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی با اشاره به اینکه کسانی که ادعا می کنند با الفبای سیاست آشنا هستند باید پاسخگوی چرایی به وجود آمدن مشکلات بوده و برای رفع آنها راه حل ارائه دهند، گفت: این هنر نیست که مدام مشکلات را گوشزد کنیم، زیرا مردم کوچه و بازار نیز مشکلات را به خوبی می دانند و آنها را مطرح می کنند.

رییس دایرة المعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل بیت(ع) با بیان اینکه کسانی که با الفبای اقتصاد آشنا باشند می دانند که مشکلات امروز کشور ناشی از تحریم های جنایتکارانه آمریکا است، اظهار کرد: امروز ما در تحریم های شدید بانکی قرار داریم، از همین جهت قیمت ارز روز به روز بالاتر می رود و حتی نمی توانیم طلب های خود را از کشورهای دیگر وصول کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نامه موسوی خوئینی ها سبب خشنودی و شادمانی صهیونیست ها و دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه ترامپ شد، خطاب به موسوی خوئینی ها تصریح کرد: این نامه چه تأثیری در منافع ملت دارد؟ غرض از این نامه در این شرایط چیست؟ اگر واقعاً خیرخواه هستید می توانستید وقت بگیرید و این مسائل را بدون این که کسی متوجه شود مطرح کنید و یا می توانستید این مسائل را با متخصصان و کارشناسان اقتصادی در میان بگذارید و به دنبال راه حل برای آنها باشید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی با اشاره به اینکه نامه آقای موسوی خوئینی ها بی انصافانه و عوام فریبانه است، ابراز داشت: نوشتن این نامه در شرایط کنونی کشور بی انصافانه و عوام فریبانه است؛ اگر کسی مقدار اندکی با کار کارشناسی و فنی آشنایی داشته باشد این مسائل را مطرح نمی کند.

وی در پایان تأکید کرد: بر هر انسان دلسوزی واجب است به این نامه جواب منصفانه بدهد، زیرا این نامه به گونه ای نیست که صحبت های قابل توجیهی داشته باشد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
عالیجناب خاکستری کیست؟

سیاستمداری که نه می‌خواهد در منطقه سیاه بازی کند و به اپوزیسیون نظام بدل شود
- و به خاطر همین به اندازه سال‌های انقلاب مسئولیت‌های دولتی و انقلابی داشته است-
و نه می‌خواهد طرفدار اصیل انقلاب باشد و از عملکرد خود و یارانش که در این ۴۲ سال گذاشته در کشور داشته‌اند، دفاع کند.

او در همین منطقه هم نیروهای بسیاری در دامنش پرورش داده است که هم در رسانه‌های ضدانقلاب قلم می‌زنند و هم در درون حاکمیت حضور دارند. این تصویری کوتاه از موسوی‌خوئینی‌هاست که هم در بین دوستان و منتقدانش معروف به مرد خاکستری است.
1
0