۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۵۶۵۷۵

افتتاح مساجد دهلی نو از هفته دیگر

افتتاح مساجد دهلی نو از هفته دیگر
مسجد جامع تاریخی دهلی با رعایت شرایط بهداشتی خاص، از شنبه آینده بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرگزری رسا به نقل از دی هندو (The Hindu)، سید احمد بخاری امام جماعت مسجد جامع دهلی اعلام کرد: مسجد تاریخی که اوایل ماه جاری میلادی به خاطر افزایش شیوع کرونا تعطیل شده بود از شنبه ۴ جولای (۱۴ تیر) بازگشایی می‌شود.

امام بخاری با اشارہ به این که تصمیم به بازگشایی این مسجد پس از مشورت با مردم و کارشناسان گرفته شده است، افزود: با بازگشایی این مسجد اقدامات احتیاطی مانند حفظ فاصله اجتماعی، پوشیدن وسایل محافظ و ضد عفونی رعایت می‌شود تا از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری شود.

وی با تاکید به این که تقریباً همه اماکن باز و فعالیت‌های عادی از سر گرفته شده است، ابراز داشت: ما تصمیم گرفته‌ایم که مسجد را برای مردم باز کنیم تا نماز بخوانند زیرا ترس از بیماری کاهش یافته و آگاهی در مورد حفاظت در برابر آن افزایش یافته است.

یاد آوری می شود که این مسجد در تاریخ ۲۲ خرداد شمسی مصادف ۱۱ ژوئن میلادی با توجه به شرایط بحرانی در دهلی به دلیل افزایش موارد کرونا تعطیل اعلام شد. همچنین پس از آنکه یکی از کارکنان این مسجد بر اثر کرونا جان باخت، از مردم خواسته شد نماز را در خانه اقامه کنند و فقط چند نفر از کارکنان در این مسجد نماز می خواندند./۹۸۸/ن

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات