۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۵۶۵۸۱

چند خبر کوتاه ازجشنواره بین المللی خلوت انس

چند خبر کوتاه ازجشنواره بین المللی خلوت انس
بیانات آیت الله موحدی کرمانی در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی خلوت انس، توضیحات دبیر علمی ودبیر اجرایی آن، چند خبر کوتاه از آغاز به کار جشنواره را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشنواره بین المللی خلوت انس از سوی قرارگاه حضرت مهدی(عج) با همکاری دفتر چآیت الله سید محمد حسینی موسوی زنجانی در مشهد حول محور نماز از کتاب خلوت انس مقام معظم رهبری که اخیرا منتشر شده برگزار می شود.

بالاترین لذت انس با خدا است

آئیین افتتاحیه این جشنواره به صورت آنلاین از بیت آیت الله موحدی کرمانی و با سخرانی وی برگزار شد که لذت های دنیا را در مقابل لذت انس با خدا بی ارزش دانست و گفت: تمام لذت‌های دنیا در مقابل لذت یاد خدا به خصوص انس با خدا و مناجات با او هیچ ارزشی ندارند.

آیت الله موحدی کرمانی کلمه خلوت انس را یک کلمه لذیذی خواند که انتخاب آن به عنوان اسم یک جشنواره بین المللی، و مسیر برگزاری آن شایسته تقدیر و تبریک است. بنابراین با اشاره به اینکه هرچه بدبختی در جامعه وجود دارد به واسطه عدم توانایی انس با خداست، گفت: افرادی که دزدی، جنایت، خیانت و بیت المال را غارت می‌کنند از لذت انس با خدا محروم هستند.

وی افزود: افراد نامبرده اگر لذت انس با خداوند را تجربه و درک می‌کردند دیگر به دنبال لذت‌های دنیوی و مادی نمی‌رفتند. از سوی دیگر بیشترین تجسم خلوت و انس با خدا در نماز صورت می گیرد از این رو متاسفانه در جامعه امروز می بینیم که عده محدودی موفق می‌شوند نماز را به معنای واقعی بخوانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات 4 و 5 سوره ماعون بیان داشت: نماز‌های اکثر افراد نماز نیست وای به حال ما که حواسمان نیست تا با خدا باشیم و از نماز غافل و بی خبر هستیم.

وی افزود: امیدواریم که خدا، لذت انس با خودش را به ما بچشاند و بالاترین هدیه را به ما عطا فرمایند.

ترویج فرهنگ نماز

حجت الاسلام وحید قنبری راد، مسول دفتر آیت الله حسینی موسوی زنجانی در مشهد و دبیر علمی نخستین جشنواره بین‌المللی خلوت انس این برنامه را در مسیر فرامین رهبری و ابلاغ آن در سطح فراملی در راستای ترویج فرهنگ نماز و جلوگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: قسمت عمده کار تصمیم بر آن شد در آستان قدس اقدام و آغاز شود و از بُعد علمی نیز تولیدات بر اساس فرامین  کتاب خلوت انس مقام معظم رهبری باشد.

دبیر جشنواره محوریت برنامه را نماز معرفی کرد که بر اساس توصیه امام رضا (ع )به خانواده ها شروع نماز در سنین پایین  یعنی ٨سالگی به بالا تاکید شده است.

وی افزود: با استفاده از روشهای تربیتی و ارائه مطالب زیبا از سوی هنرمندان و اندیشمندان می‌توان این فرهنگ را در میان خانواده‌ها نهادینه کرد تا خانواده‌ها چگونگی تشویق فرزندان به اقامه نماز را بیاموزند.

حجت الاسلام قنبری راد تمرکز این جشنواره را بر روی کتاب خلوت انس مقام معظم رهبری دانست که اثری فراموضوعی بوده و امید است مورد استفاده همگان قرار بگیرد.

موضوعات جشنواره و قالب های آثار ارسالی

مهرشاد سهیلی دبیر اجرایی جشنواره بین المللی خلوت انس گفت: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند پس از مطالعه کتاب "خلوت انس" آثار خود را با موضوع های مفهوم حقیقت نماز، آثار و برکات نماز و آداب نماز تا ۱۰ مرداد به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: آثار ارسالی باید در قالب های داستان کوتاه، نقاشی، انشاء، مقاله، شعر، لوگو، عکاسی و داستان کودکانه باشد. بنابراین شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این جشنواره بین المللی به نشانی www.khalvatons.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۳۷۲۹۷۵۰۱ با پیش شماره ۰۵۱ تماس بگیرند.

سهیلی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره حدفاصل زمانی روز عید قربان تا روز عید غدیر برگزار خواهد شد گفت: این جشنواره به همت قرارگاه حضرت مهدی(عج) و دفتر آیت الله حسینی موسوی زنجانی به مرکزیت مشهد و بصورت کشوری و بین المللی در دیگر کشورهای اسلامی در حال برگزاری است./933/ت303/ق

جواد رستمی
ارسال نظرات