۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۶۶۰۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

فرهنگ خدمت به مردم تقویت شود

فرهنگ خدمت به مردم تقویت شود
استاد حوزه علمیه با تأکید بر تبعیت عملی از سیره اهل بیت طاهرین(ع)، خواستار تقویت فرهنگ خدمت به مردم در کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، سه‌شنبه‌شب در مراسمی که به مناسبت ایام دهه کرامت در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: متأسفانه جوانان شناخت کمی از زندگی امام رضا(ع) دارند.

وی با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، ادامه داد: از حضرت سؤال شد بهترین بنده خدا چه کسی است حضرت فرمودند: کسی که دارای چند ویژگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یکی از آن ویژگی‌ها را خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: این افراد هنگامی‌که به مردم خدمت می‌کنند بدون اینکه منت بگذارند خوشحال هستند، طبق صریح روایت؛ بدترین انسان‌ها، کسانی هستند که هنگام احسان به والدین و بستگان منت بگذارند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور فرهنگ خدمت به مردم باید تقویت شود، ابراز کرد: سرعت در خدمت کردن، کوچک شمردن کار خیر و پوشاندن آن عمل از شرایط انفاق به شمار می‌رود.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) هنگام انفاق سعی می‌کردند شناخته نشوند تا مبادا فرد فقیر شرمنده و خجالت‌زده شود؛ متأسفانه فاصله طبقاتی ایجاد شده در کشور سبب شده بسیاری از مردم در سختی و مشکلات باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به ویژگی دوم اشاره و ابراز کرد: بهترین بندگان الهی اگر خطا کنند به‌سرعت توبه کرده و گناه خود را توجیه نمی‌کنند؛ کوچک شمردن، افتخار کردن، توجیه و شادی بر معصیت از گناهان کبیره است.

استاد حوزه علمیه مهم‌ترین اثر توبه را بازسازی شخصیت انسان بیان و ابراز کرد: توبه گناهان را پاک می‌کند و خداوند دوستدار توابین است.

وی سومین ویژگی را شاکر بودن برشمرد و خاطرنشان کرد: شکر یکی از نشانه‌های انسان کریم است، نعمت الهی اندک و کثیر ندارد، متأسفانه حس ناشکری و ناسپاسی یکی از معضلات جامعه کنونی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بابیان اینکه بندگان خوب خدا در مواجهه با مشکلات و بلایا صابر هستند، اظهار داشت: همچنین بندگان خوب خدا بدی دیگران را با خوبی پاسخ می‌دهند؛ انسان کریم هرگز مقابله‌به‌مثل نمی‌کند./۸۱۳/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات