۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۵۶۷۳۷
فتنه خاکستری (۳۷)

یادداشتی از آیت الله رشاد / ترور شخصیت و تلاش برای تکمیل پروژه‌ای‌ ناتمام!

یادداشتی از آیت الله رشاد / ترور شخصیت و تلاش برای تکمیل پروژه‌ای‌ ناتمام!
مدرس خارج فقه حوزه نوشت: آیا بهتر نبود جناب موسوی خوئینی‌ها، به اقتضای مروت و صداقت به جای قیافه‌ حق به جانب گرفتن، عذر تقصیر به پیشگاه ملت ببرند؟

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رشاد در واکنش به نامه اخیر آقای سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها یادداشتی نوشته و در آن آورده است: « آیا صدور چنین نامه ‌ای در شرايط کنونی کشور، (که حاصل سیاستهای جائرانه‌ی آمریکای غدار قداره کش علیه انقلاب و نظام و ملت ماست)، به معنی آن است که جناب موسوی خويینی‌ها یکباره از مواضع چپ رادیکال گذشته‌ی خود نادم شده و اعراض کرده است؟»

مدرس خارج فقه حوزه در ادامه یادداشت، تاکید کرده است: « آیا بهتر نبود جناب موسوی خوئینی‌ها، به اقتضای مروت و صداقت: به جای قیافه‌ی حق به جانب گرفتن و فرافکنی و آدرس غلط به مردم دادن، عذر تقصیر به پیشگاه ملت ببرند؟»

متن یادداشت بشرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکيلُ (آل‌عمران: ۱۷۳)

مقارن سی و نهمین سالگشت ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) توسط گروهک فرقان، نامه‌ی سرگشاده‌ای از سوی جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، خطاب به معظم له منتشر شد. انتشار این نامه در این مقطع، پرسش‌های گوناگوني را در اذهان برانگیحت، از جمله این که:

۱ـ آیا غرض از این اقدام، پس از گذشت چهل سال از «ترور شخص» و جسم زعیم حکیم امت به وسیله‌ی کسانی که جناب موسوی خوئینی‌ها پدر معنوی آنان خوانده می‌شود، به معنی تکمیل آن «پروژه ناتمام» اما این بار به صورت «ترور شخصیت» است؟

۲ـ حافظه‌ی تاریخی ملت گواهی می‌دهد که طی چهاردهه‌ی گذشته، هر بحران و آشوبی در کشور به وقوع پیوسته، نوعا پیش‌درآمد آن (از جمله) قدم و اقدامی بوده است که از سوی جناب موسوی خوئینی‌ها صورت بسته است! آیا این اقدام این بار نیز چنین دلالتی دارد؟

۳ـ آیا نگارش و انتشار این نامه، اقدامی فردی و با مسؤولیت فرد نگارنده بوده است ؟ یا این اقدام یک تصمیم تشکیلاتی بوده و اعضای محترم مجمع روحانیون مبارز همگی با مضمون نامه‌ی دبیرکل موافقند؟ و اگر چنین نیست (که نمی تواند چنین باشد)، چرا آن برادرانی از مجمع که همچنان دل در گرو آرمانهای حضرت امام (رضوان الله و سلامه علیه) دارند، و بر مبانی انقلاب و نظام اسلامی که ولایت فقیه اصل و اساس آن است پای می‌فشرند و بر مصالح کشور پای بندند، از این اقدام برائت نمی‌جویند و با موضعگیری انقلابی دامن از اتهام همدلی و همگویی با نگارنده‌ی نامه‌ تنزیه نمی‌دارند؟

۴ـ آیا صدور چنین نامه ‌ای در شرايط کنونی کشور، (که حاصل سیاستهای جائرانه‌ی آمریکای غدار قداره کش علیه انقلاب و نظام و ملت ماست)، به معنی آن است که جناب موسوی خويینی‌ها یکباره از مواضع چپ رادیکال گذشته‌ی خود نادم شده و اعراض کرده است؟ به تعبیر دیگر: از دیوار سفارت بالارفتن جناب خويینی‌ها در آبان‌ماه ۵۸ چه بود و این همدلی و هم آوایی با آمریکا در تیرماه ۹۹ چیست؟ و آیا پس از این باید (به جای تفاسیر مارکسیستی قرآن) مترصد شنیدن تفاسیر لیبرالیستی ایشان از وحی نامه‌ی الاهی باشیم؟

۵ـ آیا بهتر نبود جناب موسوی خوئینی‌ها، به اقتضای مروت و صداقت: به جای قیافه‌ی حق به جانب گرفتن و فرافکنی و آدرس غلط به مردم دادن، عذر تقصیر به پیشگاه ملت مي‌بردند؟ اگر ایشان از شم السیاسه بویی برده بودند درمی‌یافتند که مردم آدرس انبار سارق را بلدند، و این آدرس دانی را در حوادثی چون بدرقه‌ی سردار شهید سپهبد سلیمانی و انتخابات ۹۸ نشان دادند .

                         تا نشان سمّ اسبت گم کنند /  ترکمانا نعل را وارونه زن! 

۶ـ جناب موسوی خوئینی‌ها از کدام فقر و فقرا سخن می‌گویند؟ درباره ی فقر و فقرایی سخن می‌پراکنند که اکنون او و برخی همالانش هیچ نسبتی با آن ندارند ؟ امروز دیگر بدنه‌ی هوشمند، آزموده و انقلابی جامعه شعار «وافَقرا» و «وا فُقرا» را از کسانی که خود در زندگی به رفاه تمام می‌گذرانند باور نمی‌کنند. مردم سخن حق را از حنجره‌ی حقدار می‌شنوند.

گفت و خوش گفت: «برو خرقه بسوزان حافظ» / یا رب این «قلب شناسی» ز که آموخته بود؟

                                                                                                          اقل الطلاب: علی اکبر رشاد

                                                                                                         تیرماه ۱۳۹۹         

ارسال نظرات