۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۵۶۷۶۸
تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا:

امام رضا احیاگر مسأله ولایت‌فقیه بودند

امام رضا احیاگر مسأله ولایت‌فقیه بودند
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه امام رضا(ع) احیاگر مسأله ولایت‌فقیه بودند، گفت: حکمت و ذکاوت را می‌توان در آینه کلام رهبر انقلاب مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیاء، امروز در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت امام رضا(ع) در مسجدجامع غدیرخم برگزار شد، گفت: دهه کرامت فرصتی برای رسیدن به تقوا است.

وی با بیان اینکه سیره و رفتار ائمه اطهار(ع) باید برای همگان درس و الگو باشد، ابراز کرد: هر یک از اولیای الهی در برهه‌ای از زمان اقدامات قابل‌توجهی در ترویج و تبیین معارف اسلام انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به اینکه ملت ایران مسلمان شدن خودشان را مدیون امیرمومنان علی(ع) هستند، اظهار داشت: حضرت با اقدام و تلاشی که انجام دادند اسلام را در سرزمین ایران عرضه کردند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: درست است امیرمومنان علی(ع) 25 سال از خلافت کنار گذاشته شدند اما این‌گونه نبود که ایشان در خانه بنشینند و کاری به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی نداشته باشند.

وی به حرکت علمی امامان معصوم اشاره و بیان کرد: امروز آن چیزی که در اروپا و غرب به‌عنوان پیشرفت علمی به رخ مسلمانان کشیده می شود همان تکرار علومی است که از جامعه اسلامی دزدیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ادامه داد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در برهه‌ای از زمان که بنی امیه در حال اضمحلال بود از فرصت استفاده و حرکت علمی و فرهنگی راه می‌اندازند و علوم را آشکار می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیاء افزود: امام رضا(ع) نیز با پذیرش جایگاه ولیعهدی با شرکت در مناظرات علمی که مأمون به راه می‌انداخت شبهات را پاسخ و به نشر حقایق اسلام اقدام می‎کردند.

وی اضافه کرد: امروز یکی از اقدامات دشمن القاء شبهات در فضای مجازی است به حدی که یهودیان صهیونیسم با راه‌اندازی مؤسسات علمی و پژوهشی در سرزمین‌های اشغالی تلاش دارند تا بهتر شیعه را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) مسأله ولایت‌فقیه را احیا کردند، اظهار داشت: خداوند متعال به ولایت‌فقیه شرح صدر می‌دهد و امروز شرح صدر رهبر انقلاب در میان اندیشمندان و دانشمندان جهان بی‌نظیر است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب رهبری حکیم و مدبر هستند و این را می‌توان از کلام ایشان درک کرد؛ زمانی که معظم له می‌فرمایند دوران افول آمریکا فرارسیده است؛ این کلام عقبه علمی سنگین دارد که می توان در هزاران مقالات علمی غربی مشاهده کرد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات