۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۶۵۶۸۴۷

سوئیس طرح اشغال را محکوم کرد

سوئیس طرح اشغال را محکوم کرد
رییس‌جمهور سوئیس ضمن محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، پیشنهاد داد که میزبان مذاکرات بین تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سیمونِتا سوماروگا» رییس‌جمهور سوئیس نیز همسو با مخالفت‌های جهانی با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، این طرح را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه «سوئیس‌اینفو» سوماروگا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن طرح اشغال کرانه باختری، از «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی خواست در اجرای این طرح بازنگری کند.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه سوئیس هیچگونه تغییری را در اراضی منطقه که مورد توافق دو طرف (فلسطینیان و صهیونیست‌ها) نباشد نمی‌پذیرد، آمده است: «سوئیس نگران است که چنین اقدامی (طرح اشغال) منجر به واکنش‌های خشونت‌بار و بی‌ثباتی منطقه شود».

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» رییس‌جمهور سوئیس همچنین با ابراز تمایل خود برای ایجاد صلح در منطقه بر مبنای راهکار دو دولتی، پیشنهاد داد که کشورش میزبان مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (چهارشنبه) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود. این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی احتمال داده بود این طرح روز چهارشنبه اجرا نشود.

روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی نوشت دلیل عدم اجرای طرح اشغال در روز چهارشنبه، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود و نه طرحی عملی.

ارسال نظرات