۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۶۵۶۸۵۲
امام جمعه نجف اشرف:

اتحاد نیروهای امنیتی ضامن دوری از فتنه است

اتحاد نیروهای امنیتی ضامن دوری از فتنه است
امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: پیروزی های بزرگ نیروهای مسلح به ویژه الحشدالشعبی نشان از هوشیاری آنان برای تامین امنیت عراق است.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف اشرف بیان کرد: گام های محبت و نزدیکی بین الحشد و نیروی های امنیتی مبارزه با تروریست برداشته شده است. این اقدام گام‎های صحیح برای وحدت کلمه و دوری از فتنه ها است.
وی با اشاره به موضوع آزادی زندانیان به علت شیوع ویروس کرونا، افزود: اگر این موضوع و برنامه وجود داشته باشد باید شامل عناصر وابسته به جریان های تروریستی و سارقان اموال دولتی و عناصر نظام سابق نشود. ما هر گونه اقدامی در این راستا که منجر به سوء استفاده برخی شود، به دولت هشدار می دهیم. این اقدام دولت نباید منجر به آزادی مجرمان، اعضای جریان تروریستی داعش و امثال آنها شود، در غیر این صورت با آزادی این افراد به آنها اجازه داده ایم که خون مردم مظلوم ما را بیشتر بریزند و در واقع به خون شهدا خیانت کرده ایم.
خطیب نماز جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه از وزارت آموزش و پرورش در جهت تلاش برای آموزش خانوادها و تربیت و تعلیم تقدیر و تشکر کرد.
وی در قسمتی دیگری از سخنانش اشاره ای به بالارفتن نسبت فقر در بین مردم عراق کرد و گفت: دولت باید گام های موثری را برای زدودن فقر و فراهم کردن مشاغل بردارد و این می تواند از طریق واگذاری زمین ها به مردم برای اشتغال و یا اعطای وام های بلند مدت برای ازدواج جوانان  و اعتماد به دستان کارگران عراقی و بی نیازی از کارگران خارجی باشد.
حجت الاسلام قبانچی در رابطه با افزایش ویروس منحوس کورنا و بالا رفتن نسبت مبتلایان در جهان و خصوصا در عراق گفت: ناچاریم احتیاطات لازم را در نظر بگیریم و به توصیه های پزشکی ملتزم باشیم و همچنین دعا و تضرع از خداوند تبارک و تعالی را فراموش نکنیم.
خطیب نماز جمعه نجف اشرف در قسمت پایانی خطبه خود یادی از روز میلاد امام هشتم شیعیان امام رضا (علیه السلام) کرد و اظهار داشت: در روایات صحیح سندی آمده است که هر کس امام رضا (علیه السلام) را زیارت کند، گناهانشان آمرزیده خواهد شد و بهشت بر او واجب می شود و این مشروط به شناخت و دانستن حقیقت وجودی ایشان و دوری و بیزاری از دشمنانشان است.
ارسال نظرات