۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۵۶۸۵۴

۷۵ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند کشورشان از کنترل خارج شده است

۷۵ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند کشورشان از کنترل خارج شده است
سه چهارم مردم آمریکا در بحبوحه شیوع شدید ویروس کرونا و افزایش بیکاری در این کشور فکر می‌کنند کشورشان از کنترل خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد سه چهارم مردم آمریکا به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا و بیکاری گسترده فکرمی‌کنند کشورشان از کنترل خارج شده است. 

75 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «یاهونیوز» و «یوگاو»گفته‌اند که از نظر آنها آمریکا از کنترل خارج شده است. تنها 14 درصد گفته‌اند که به نظر آنها آمریکا هنوز تحت کنترل است. 11 درصد هم درباره اینکه کشورشان تحت کنترل یا خارج از کنترل است گزینه «مطمئن نیستم» را انتخاب کرده‌اند.

شبکه خبری نیوزویک با تحلیل جزئی‌تر داده‌ها نوشته رأی‌دهندگان مسن‌تر بیشتر احتمال داشت گزینه «خارج از کنترل» را انتخاب کنند. 81 درصد از افرادی که سنشان 65 سال به بالا بوده گفته‌اند وضعیت کشورشان افتضاح است. برای افراد بین 30 تا 44 سال این رقم 68 درصد بود. 

مشاور اقتصادی کاخ سفید نسبت به دو رقمی ماندن نرخ بیکاری ایالات متحده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر هشدار داده است.

کوین هاست مشاور اقتصادی کاخ سفید ماه پیش نسبت به دو رقمی ماندن نرخ بیکاری ایالات متحده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر هشدار داد. او تصریح کرد نرخ بیکاری که به خاطر شیوع ویروس کرونا به شدت افزایش یافته، احتمالا تا نوامبر همچنان دو رقمی خواهد ماند.

وی در مصاحبه با سی ان ان افزود: پیش بینی می کنم نرخ بیکاری آمریکا در ماه می تا مرز 20 درصد افزایش یافته باشد. انتظار من این است که نرخ بیکاری آمریکا تا پاییز تک رقمی نخواهد شد.

افزایش نرخ بیکاری به یک چالش جدی برای دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی 2020 تبدیل شده است. شیوع ویروی کرونا عامل اصلی رشد فزاینده نرخ بیکاری در آمریکا است. نرخ بیکاری در 3 ایالت هاوایی، میشیگان نوادا طی ماه گذشته به بیش از 20 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات