۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۵۶۸۶۰
حجت الاسلام کشمیری:

خداوند برای هر بیماری علاجی قرار داده است

خداوند برای هر بیماری علاجی قرار داده است
نماینده حضرت آیت الله سیستانی بیان کرد: علوم امام الرضا محدود به مفاد احکام اسلامی نبود بلکه شامل انواع علوم از جمله پزشکی نیز می شد.
به گزارش بین الملل خبرگزرای رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اوروپا به مناسبت روز ولادت امام هشتم امام رضا (علیه السلام) طی سخنانی بیان کردند: علم امام رضا (علیه السلام) محدود به مفاد احکام اسلامی نیست بلکه شامل انواع علوم خصوصا علم طب و در همه فروع و جزئیاتش نیز می شود.
نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به حدیثی از اباصلت بیان داشتند که علم امام رضا (علیه السلام) شامل انواع علوم  از جمله پزشکی نیز می شد زیرا روزی ماموم عباسی علما طب ان زمان را دعوت کرد از جمله یوحنا بن ماسویه و صالح بن بهله الهندی که به مناظره با امام رضا علیه السلام در امور طبی بپردازند که امام(ع) بر انها پیروز شدند.
وی در ادامه می افزاید: امام خزانه حکمت و وارث انبیا است و نزد امام (ع) ان چیزی است که  مردم به ان نیاز دارند  و از انچه که از علم و معرفت امام(ع)  باقی مانده است هم اینک مورد استفاده پزشکان و بشریت قرار می گیرد .
وی با اشاره ای به نامه ای از امام (ع) خاطرنشان کرد: خداوند مبتلا نمی کند مومن را به بلایی مگر اینکه علاجی برای ان قرار داده است و برای هر نوع از بیماری یک نوع از داروی وجود دارد. و میفرماید این مطلب حکمتی عظیم در خلقت انسان است که نشان می دهد در بدن انسان  تجلی از قدرت خداوند وجود دارد.  بدن انسان معدن علم و حکمت است که  همانطور که بیان شده العلم علمان علم الادیان و علم الابدان.
ارسال نظرات