۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۵۶۸۶۱
مفتی شیعیان لبنان بیان کرد؛

دولت ضعیف وسط جنگلی از گرگان سیاسی

دولت ضعیف وسط جنگلی از گرگان سیاسی
مفتی شیعیان لبنان شیخ احمد قبلان طی سخنانی وضعیت لبنان را اسفبار توصیف کرد و اظهار داشت که دولت ضعیف لبنان وسط جنگلی از گرگان سیاسی قرار دارد.
به گزارش بین الملل خبرگزرای رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان طی سخنانی وضعیت کشور را پریشان و وضعیت مردم را مضطرب توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه مسؤولان سیاسی گوشی برای شنیدن مشکلات و انتقادات ندارند و برخی از آنان با درد های مردم شاد هستند.
وی ادامه داد: صدای ما واضح است و ما با همه تماس می گیریم، فریاد می زنیم، خواستاریم و به آنها می گوییم کشور در آستانه پرتگاه است، مراقب باشید و پیش به سوی  اصلاح بروید، یک کشور بسازید، ایثار کنید، از خودخواهی و قدرت خود کنار بروید، کشور، کشور شماست اگر سقوط کند، همه باهم سقوط می کنیم منافع خود را کنار بگذارید، پروژه نجات کشور را بر اساس همسویی ملی و نه همسویی فرقه ای ومذهبی بنا کنید. تماسها و درخواستهای ما تکرار می شود، اما متأسفانه هیچ خجالتی و حیایی برای کسانی که با انها تماس گرفتیم وجود ندارد، کشور و مردم در یک مکان و اقتدار و سیاست در جای دیگر است و همه آنچه می شنویم و آنچه تماشا می کنیم چیزی نیست جز بحث، روایت و پروژه. مواضع جعلی، تحریک آمیز، تعصبات، تضاد منافع و رسیدن به اهداف بی مصرف، باید عرض کنم کشور در حال فروپاشی است.
وی افزود:  شاهد این هستیم که مردم گرسنه و فقیر اند بلکه بهتر بگویم مردم  را فقیر کردند و دولت و همه موسسات در حالت فلج کامل هستند از سوی شاهد بازی دلار و بالا رفتن قیمت ان هستیم و از سوی دیگر از همه طرف در محاصره و تحریم قرار داریم و کشور در استانه خطر است و در معرض بدترین نوع از انواع نابودی عمدی قرار دارد، عمدی که از سوی امریکا و صهونیست ها و کشور های عربی و غربی و ترکیه به وجود امده است، همه اینها نقش خودشان را در گرسنگی ما ایفا و کینه خود را پیاده می کنند و باید همچنین اشاره کنم به صندوق بین المللی پول هم که با اشاره امریکا کار می کند و تحت امر رژیم صهونیستی است و طبق منافع و اولویاتهای ان ها عمل می کند.
شیخ احمد قبلان خاطرنشان کرد: کشور مضطرب و پریشان است، کشور در حالت ناخوشایند است، پس کجا هستید ای سیاسیون، امیر المومنین علی (ع) می فرماید: «کمک کنید به مضطرب و پریشان»، برادران شما در کشور گریه می کنند و خواستار حمایت هستند، با تحقیری در مقابل بانکهایی هستند که پول مردم را به غارت برده اند، نقاب ها از روی چهره ها افتاده است، این بازی روشن شده است که شما ورشکسته شده اید شهروندان گریه می کنند از گرسنگی، فقر و بیکاری و دولت به دور خود همچون دولت ضعیفی وسط جنگلی پر از گرگ می چرخد.
حجت الاسلام احمد قبلان معتقد است که لبنان به عنوان، یک نهاد، یک کشور و یک ملت، در قلب یک طوفان آمریکایی، صهیونیستی، غربی، ترکی و عربی قرار دارد و تمام رسانه ها، نیروهای امنیت، مالی و اقتصادی بازی مرگ با همه مسلمانان و مسیحیان لبنانی می کنند. ما در جنگی حقیقی قرار داریم که در آن دشمنان قلوبشان مثل سنگ است، بلکه سخت تر از سنگ پس باید در رویارویی با انها اولا صبر پیشه کنیم و ثانیا به همدلی و وحدت پایبند باشیم و وخواستار صلح و اتحاد مردم باشیم نه تفرقه و تلافی کینه ها.
وی تأکید کرد: آنچه اکنون با این کار با فوریت بسیار زیاد مورد نیاز دولت است این است که تلاش خود را در مقابل گران  بودن انرژی، مواد غذایی، مواد اولیه، اشخاص مالی و پولی به کار گیرد و از  واردات مستقیم جلوگیری کند. مردم لبنان امروز در یک وسیله نقلیه قرار دارند و منتظر جریان دیگری مثل صندوق بین المللی پول به معنای فاجعه است، زیرا این صندوق می خواهد برای گرسنگی بیشتر مردم ما وقت بخرد و تحت دستور اتاق عملیات آمریکا و یهودی است، بنابراین باید قیام کنیم تا از بازی در داخل جلوگیری کنیم، ما فدرال  اقتصادی یا سیاسی را قبول نخواهیم کرد و نمی توانیم ایست بازرسی های  امنیتی را بپذیریم زیرا کسانی هستند که برای تقسیم امنیت کشور، اقتصادی و جغرافیایی کار می کنند. ما برای ویرانه ها گریه کردیم و آنچه گذشت از بین رفته است و اجازه دهید با ساختن یک کشور و میهن برای همه فرزندانش صفحه جدیدی را شروع کنیم.
ارسال نظرات