۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۵۶۸۶۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

دوری جامعه از تقوا خسارت است

دوری جامعه از تقوا خسارت است
امام جمعه اهواز با بیان اینکه مسجد، حرم پاک و مطهر است، گفت: در این روز‌ها که مساجد تعطیل می‌باشند، انسان‌های پاک و مطهر دلتنگ شان هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته در ادامه جلسات درس اخلاق که از شبکه استانی پخش شد، با بیان اینکه طهارت و پاکی شرط اساسی بندگی است، عنوان داشت: بیش از ۲۵۰ بار واژه تقوا و مشتقات آن در قرآن کریم تبیین شده و نهج البلاغه سرشار از توصیه‌های بسیار به تقوا و توصیف آن است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید حق تقوای الهی بجا آورده شود، اظهار داشت: پس از شکل گیری جامعه دینی و اسلامی، سفارش به تقوا مهمترین توصیه است، همه داشته‌های دنیا و آخرت برای متقین می‌باشد و گویا خداوند غیرمتقان را بنده حساب نمی‌کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه سفارش‌های متعدد به تقوا، روح و جان انسان را جلا می‌دهد، بیان داشت: خداوند، خود را اهل تقوا و معرفت معرفی می‌کند، هدایت قرآن کریم و حسن عاقبت اختصاص به متقین دارد، باید دانست تا زمانی که انسان از درون خود را پاک نکند به بهشت راه پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه تنها متقین در پیشگاه خداوند متعال ورود پیدا می‌کنند، ادامه داد: خداوند رحمت برای متقین را بر خود واجب کرده است، متقینی که از خداوند هراس داشته، از محارم دوری گشته و بر انجام واجبات اصرار دارند.

وی با بیان اینکه دوری جامعه از تقوا نخستین بیچارگی است، تصریح کرد: مسجد، حرم پاک و مطهر است و در این روز‌ها که تعطیل هستند، انسان‌های پاک و مطهر دلتنگ شان هستند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات