۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۵۶۹۸۷
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

جای خالی کرسی های آزاد اندیشی در حوزه

جای خالی کرسی های آزاد اندیشی در حوزه
حجت الاسلام امین بر لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: حقایق با برگزاری مناظره و بیان ادله روشن خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا امین عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، از نبود کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه انتقاد کرد و گفت: اگر به مسائل موجود در جامعه نپردازیم این مسائل زیر پوستی خواهد ماند و زمانی به آن پی خواهیم پرد که دیگر دیر شده است.

وی با اشاره به مناظره اخیر حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، مناظره برگزار شده را ارزشمند عنوان کرد و افزود: با ایجاد این دست از مناظره ها طرفین به بیان دیدگاه خود می پردازند و مخاطبان هم با دیدن ادله دو طرف، حقیقت برای شان روشن خواهد شد.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار نشدن این مناظره در تلویزیون را نامطلوب و عقب ماندن صدا و سیما از این رویداد جامعه دانست و تأکید کرد: این مسائل و تفاوت نظرها در جامعه و زیر پوست جامعه است و لازم است صدا و سیما این فضا را در خود ایجاد کند.

حجت الاسلام امین برای ایجاد فضای کرسی آزاد اندیشی در حوزه های علمیه تصریح کرد: باید به مسائلی علمی که  در جامعه مطرح است ورود کرد و در این مسائل مناظره گذاشت تا به آن پرداخته شود تا حقیقت برای مردم روشن گردد./1370/ت302/ق

ارسال نظرات