۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۵۶۹۹۹
تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین:

یک حوزوی باید از اشرافی‌گری و تجملات پرهیز کند

یک حوزوی باید از اشرافی‌گری و تجملات پرهیز کند
تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین گفت: یک حوزوی باید از اشرافی‌گری و تجملات پرهیز کرده و سبک زندگی خود را بر مبنای ساده‌زیستی قرار دهد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر خسروشاهی» امروز در سومین نشست از سلسله نشست‌های اخلاقی ویژه مدیران، معاونان و استادان حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران برگزار شد، گفت:مطالعه زندگی‌نامه علما و بزرگان حوزه نشان می‌دهد که آنها در زندگی هنگام مشکلات و مصایب با ایمان به پروردگار متعال از او استعانت می‌گرفتند.

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین با بیان اینکه حضرت آسیه(س) نمونه قرآنی در تجسم ایمان است، عنوان کرد: اگر حضرت آسیه مقابل شکنجه فرعون از خداوند متعال درخواست می‌کند که در بهشت نزد خود خانه‌ای برای او بنا کند نشان از ایمان عمیق ایشان دارد.

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی باید در هر شرایطی طبق دستورات الهی عمل و زندگی کنند، اظهار کرد: خواهران حوزه علمیه با الگوگیری از الگوهای قرآنی همچون آسیه(س) و حضرت مریم(س) یا حضرت زهرا(س) در کنار تدریس علوم اسلامی اخلاق را هم با عمل خود آموزش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی با بیان اینکه سخن و عمل یک حوزوی مومن باید هماهنگ با هم باشد، ابراز کرد: در دین اسلام بزرگان و علما درباره هر آنچه از دستورات دین سخن می‌گفتند عمل هم می‌کردند بر همین اساس به درجات بالای کمال دست می‌یافتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حوزه‌های علمیه قدیم رسم بود که اعتقاد را با عمل هماهنگ می‌کردند زیرا می‌دانستند که تنها از این طریق می‌توانند به کمال دست یابند.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع)، بیان کرد: ما برای هدایت دیگران ابتدا باید خود را تربیت کرده و معلم نفس خود باشیم؛ انسان به واسطه مراقبت نفس به درجات والای معرفت دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی درباره نقش و اثرگذاری مثبت بانوان مومنه در خانواده و جامعه عنوان کرد: خواهران با وجود رحم و عطوفت درونی خود می‌توانند اثرگذاری بهتری در جامعه داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین ادامه داد: یک حوزوی باید از اشرافی‌گری و تجملات پرهیز کرده و سبک زندگی خود را بر مبنای ساده‌زیستی قرار دهد.

استاد حوزه علمیه افزود: از دیگر ویژگی‌هایی که یک حوزی باید داشته باشد این است که به مردم خدمت کند و با رفع نیاز و مشکلات مردم آنها را نسبت به دین اسلام و دستورات آن آگاه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صبوری، تحصیل علوم دینی، حلم، گزیده‌گویی و کم گویی از جمله ویژگی‌های یک حوزوی باید باشد در کنار عمل به فضایل اخلاقی اگر به مردم هم خدمت کند خداوند کارها را برای او آسان خواهد کرد./د102/ف

منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات