۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۵۷۰۳۷
در مؤسسه امام خمینی صورت گرفت؛

دیدار اساتید طرح ولایت با آیت الله مصباح یزدی

دیدار اساتید طرح ولایت با آیت الله مصباح یزدی
اساتید طرح ولایت با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت الله مصباح یزدی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اساتید طرح ولایت عصر امروز با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت الله مصباح یزدی دیدار کردند.

کلید همه کمالات معنوی انسان معرفت است

آیت الله مصباح یزدی در این دیدار با اشاره به اینکه تکامل انسان، تکامل اختیاری است، تأکید کرد: هر چه می گذرد به صورت تدریجی امکان تکامل انسانی و حیوانی برای انسان فراهم می شود، حال انسان با قوه اختیاری که دارد می تواند یک مسیر را انتخاب کند تا یا به بالاترین میزان تکامل ارزش های انسانی برسد و یا در زمینه تکاملات حیوانی پیش برود و زندگی توأم با حیوانیت و جرم و جنایت را انتخاب کند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه امروز زمینه رشد و تکامل به صورت بسیار گسترده ای فراهم آمده است، عنوان کرد: حوزه های علمیه نیز نسبت به دوران پهلوی و اوایل انقلاب رشد چشمگیری داشته است؛ در دوران پهلوی طلاب جرأت نداشتند با لباس روحانیت در خیابان راه بروند، اما امروز مشاهده می کنیم که رشته های حوزوی رشد کرده و در هر رشته بسیاری از طلاب مشغول تحصیل هستند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بزرگترین و شریفترین کمال انسانی آن کمالی است که در سایه دین به دست می آید، بیان کرد: ما معتقد هستیم که در میان همه شقوقی که در میان فعالیت های انسانی وجود دارد، آنچه مربوط به شناخت، ترویج و اجرای احکام دین باشد، با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر اینکه کلید همه کمالات معنوی انسان معرفت است، خاطرنشان کرد: روحانیت از بدو شکل گرفتنش در بخش فقه خدمات بسیار بزرگی انجام داده است، اما در زمینه اخلاق آنگونه که شایسته است تحقیقات علمی صورت نگرفته است.

گزارشی از روند فعالیت های طرح ولایت

همچنین در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ابوطالبی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ارائه گزارشی از روند فعالیت های طرح ولایت پرداخت و گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در دوره گذشته طرح ولایت رخ داد برگزاری یک دوره ولایت به زبان انگلیسی بود.

وی ادامه داد: در بحث تربیت مدرس طبق برنامه های از پیش تعیین شده، در سال گذشته بیش از 30 استاد به لیست اساتیدمان اضافه شد و هر کدام میان 4 تا 5 درس را بر عهده می گیرند.

حجت الاسلام ابوطالبی با بیان اینکه درخواست های بسیاری در زمینه تربیت مدرس صورت گرفته است و ما باید نیازها را با تربیت اساتید دوره های طرح ولایت برطرف کنیم، ابراز کرد: از سوی نیروی انتظامی درخواست شده است که اساتیدی مختص آنها و دوره هایی که برگزار می کنند تربیت کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون 7 استاد مختص نیروی انتظامی تربیت کرده ایم و این کار را در دوره های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از اساتید طرح ولایت با حضور آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اهدای هدایایی تجلیل شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات