۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۵۷۰۷۵
توهین به مرجعیت شیعه(18)؛

الآلوسی: اگر فتوی مرجعیت نبود، حکومت عراق باقی نمی ماند

الآلوسی: اگر فتوی مرجعیت نبود، حکومت عراق باقی نمی ماند
رییس مجلس علما الرباط  المحمدی عراق در گفت وگو با رسا، بیان کرد: توهین اخیر رژیم سعودی به علت عصبانیت از دستاوردهای مرجعیت و الحشد الشعبی در مقابل نیروهای تروریستی است.
 عبد القادر الحسنی الآلوسی رییس مجلس علماء الرباط المحمدی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به اقدام روزنامه شرق الاوسط عربستان در توهین به حضرت آیت الله سیستانی واکنش نشان داد و بیان کرد: اهداف و برنامه های بسیاری پشت پرده این اقدام اهانت آمیز و خرابکارانه آل سعود وجود دارد و اگر کمک های مرجعیت عراق نبود، عراقی باقی نمی ماند.
وی اشاره کرد: سعودی ها به دلیل شکسته شدن حرمت مرجعیت این اقدام را انجام داده اند و این توهین مقدمه ای برای دست درازی به مقدسات و شروعی برای اهداف اصلی آنان در آینده است.
رییس مجلس علماء الرباط المحمدی بیان کرد: دستاوردهای نیروهای الحشد الشعبی و جبهه مقاومت موجب شکست برنامه های سعودی در عراق شده و انها این خطر را احساس کردند، زیرا آل سعود پشتیبان تروریست ها و برنامه های خرابکارنه در عراق بوده اند، به همین دلیل این رژیم با هر شخصی که با عناصر وابسته به جریان های تروریستی مبارزه کند، دشمن هستند.
وی در پاسخ به این سوال که چه کارهایی را آمریکا در عراق برای فاصله انداختن بین مردم عراق و الحشد الشعبی انجام می دهد، بیان کرد: آمریکا همواره سعی می کند که تخم تفرقه افکنی را از طریق رسانه های وابسته و هم سو به خود را در عراق بپاشاند و تصویری دروغین از الحشد الشعبی نمایش دهد.
عبد القادر الحسنی الآلوسی خاطر نشان کرد این قدامات تحریک آمیز رژیم آل سعود با هدف نشان دادن خروج الحشد الشعبی از کنترل انجام شده است و این در حالیست که آن ها بخشی از نیروی امنیتی عراق محسوب می شوند و تحت فرماندهی نخست وزیر این کشور هستند.
وی در پایان تاکید کرد که رژیم آل سعود با این گونه اقدامات نمی تواند مردم فهیم عراق را فریب دهد و باید دست از چنین اقداماتی بر دارد.
ارسال نظرات