۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۱۰۱
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان:

تدابیر ستاد کرونا مناسب نباشد، مجلس ورود می‌کند

تدابیر ستاد کرونا مناسب نباشد، مجلس ورود می‌کند
شیخی با اشاره به توجه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان به سلامت جامعه، گفت: درصورتی که تصمیمات ستاد مبارزه با کرونای استان ها مناسب نباشد مجلس به موضوع ورود می‌کند.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه نخستین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان بلافاصله پس از تشکیل هیأت رییسه مجلس، پیرامون موضوع مقابله با ویروس کرونا بوده است، گفت: علت این امر هم اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم است، نمایندگان در کمیسیون بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای به سلامت مردم دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نخستین اقدامی که در تشکیل این جلسه صورت گرفت دعوت از وزیر بهداشت و معاونین بود که گزارشات دقیق و کاملی ارائه دادند و مسائل مروبطه به خوبی بررسی شد.                          

استانداران و رؤسای علوم پزشکی استان‌ها تصمیم گیرنده ستاد کرونا در استان‌ها هستند

وی ادامه داد: در این جلسه قرار بر این شد که براساس تصمیمی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته‌اند و با توجه به اینکه این ستاد تصمیم گیرنده است و تصمیم آن به منزله قانون محسوب می‌شود، استانداران هر استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی براساس شرایط همان استان تصمیم گیری کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات ستادهای استانی پس از اعلام به کمیسیون ملی مقابله با کرونا اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اکنون در زمینه کرونا در استان اصفهان دکتر چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر رضایی استاندار اصفهان تصمیم گیرنده هستند و باید در تصمیم گیری روند مسائل استان و آمارها را در نظر بگیرند.

مسؤولان ستاد کرونا اصفهان با دقت به اهمیت اصفهان تصمیم گیری کنند

وی با اشاره به اهمیت اصفهان در کشور، خاطرنشان کرد: اصفهان نه تنها جمعیت زیادی دارد بلکه یک شاهراه مهم کشور است که ارتباط میان چند استان را برقرار کرده است، رفت و آمد در اصفهان به همین دلیل بسیار زیاد است و مشاغل مختلف و نیروهای کار بسیاری به این استان وارد و خارج می‌شوند و از همین نظر مسؤولان ستاد استانی کرونا حساسیت خاصی باید در تصمیم گیری برای اصفهان داشته باشند.

شیخی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌ها و دقت نظرهای لازم تصمیمات خوبی در خصوص مبارزه با کرونا در اصفهان اتخاذ شود و تصریح کرد: فارغ از اینکه با موج دوم کرونا مواجه هستیم یا گردش پیک شکل گرفته است، اصفهان اگرچه هم اکنون در وضعیت قرمز نیست اما شاهد روند صعودی در کشور هستیم و در کلانشهرهایی نظیر اصفهان که شاهراه حمل و نقل کشور است باید با درایت بیشتر و حتی اعمال محدودیت‌هایی اقدامات لازم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه اعمال محدودیت‌ها و برنامه‌های استان‌ها در خصوص مقابله با کرونا برعهده استاندار و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی است و مجلس نقش نظارتی در این خصوص ایفا می‌کند، گفت: در صورتی که شاهد باشیم تصمیماتی که در استانها اتخاذ می‌شود با نواقصی همراه است مجلس بنابر وظیفه‌ای که دارد به مسأله ورود کرده و وظایف نظارتی مجلس چنین ایجاب می‌کند که حافظ سلامت مردم باشد.

در اصفهان بوده‌ام اما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات مردم حاضر نشدم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نخستین درخواست من از همکارانم و مسؤولان این بوده است که از برگزاری تجمعات و جلسات تا جایی که ممکن است خودداری کنیم و خود نیز به عنوان کسی که در این خصوص به همه توصیه داشته است علیرغم اینکه در اصفهان حضور داشته‌ام از حضور در تجمعات خودداری می‌کنم تا مردم بدانند ما به عنوان نماینده مردم نخستین کسی هستیم که به دستورات و پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت اهتمام مسؤولان به رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: قانونگذار باید عامل به قانون باشد، اگر من به مردم بگویم از دستورات بهداشتی تبعیت کنید و به ویژه در اصفهان که یک شهر بسیار کلیدی است باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، باید پیش از هرکسی خودم به این دستورات پایبند باشم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات