۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۵۷۱۶۰
توهین به مرجعیت شیعه(22)؛

امام جمعه ناصریه:ملت عراق آیت الله سیستانی را مدافع میهن وتاریخ خود میدانند

امام جمعه ناصریه:ملت عراق آیت الله سیستانی را مدافع میهن وتاریخ خود میدانند
شیخ ناصری گفت: آیت الله سیستانی منزلت والایی نزد مردم عراق یافته است و همه مردم عراق قدردان مواضع ملی خردمندانه و مهم ایشان هستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ناصری امام جمعه ناصریه عراق در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، درباره کاریکاتور موهن روزنامه الشرق الاوسط بیان کرد: مسأله جدیدی نیست که سعودی ها دست به این توهین ها بزنند؛ چرا که آنان نسبت به مدرسه اهل بیت علیهم السلام و تمام علمای ما کینه دارند. برای آنان تفاوت ندارد که اهانت به آیت الله سیستانی باشد یا امام خمینی یا امام خامنه ای یا آیت الله فضل الله یا هر انسانی که نماینده مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد.
حجت الاسلام محمدمهدی ناصری در تبیین اهداف پشت پرده انتشار این کاریکاتور افزود: آنان می خواهند بین ملتی که دارای پایه های تاریخی هستند و فداکاری های بسیاری برای دین و کشور خود کرده اند و بین علمای آنان که نمایندگان حقیقی اسلام و اهل بیت علیهم السلام هستند، اختلاف بیاندازند.
وی در ادامه بیان کرد: ما بین ملت های منطقه که پیرو اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند، چه در کویت و چه در یمن یا در امارات یا در عمان یا در هرجای دیگری و بین برخی حاکمان منطقه که ارتباط آشکاری با قدرت های بین المللی دارند، تفاوت می گذاریم.
مسلمانان حامی مقدسات و علمای دین هستند
امام جمعه ناصریه عراق با اشاره به معامله قرن و برخی از دولت ها که لکه ننگی بر امت اسلامی هستند، گفت: در مسأله معامله قرن که مسأله فلسطین و فروختن این کشور است، آنان فکر می کردند که ملت های منطقه به سادگی از کنار این مسأله خواهند گذشت؛ چرا که می پنداشتند که مردم منطقه بعد از داعش و القاعده و ... آرام شده و می توان این ملت ها را ترساند؛ ولی این ملت ها و نیروهای جبهه مقاومت هر گونه بی احترامی به نمادهای دینی به ویژه به آیت الله سیستانی حفظه الله را محکوم می کنند.
حجت الاسلام محمدمهدی ناصری با تاکید بر جایگاه علما و مراجع در میان ملت عراق، افزود: تمام علما از کشورهای ایران، بحرین، پاکستان، هند و عراق برای ما محترم هستند. تمام مراجع به حفظ اسلام اصیل اهتمام ویژه دارند و آیت الله سیستانی، بعد از سقوط صدام و حزب بعث تا کنون کوشیده تا مسائل بسیاری را تثبیت کند و محبوبیت فراوانی نزد ملت عراق و حتی میان برادران اهل سنت یافته است، آنان آیت الله سیستانی را مدافع خود می دانند به خصوص زمانی که اعلام کرد «برادران اهل سنت از خود ما هستند» در نتیجه همه مردم عراق احساس می کنند که ایشان مایه صلح و امنیت کشور، تاریخ و وجود ماست و نتیجه چنین واقعیتی این است که دشمنان ایشان را مانعی بر سر راه خود می بینند.
وی همچنین بیان داشت: دشمنان ما فکر کردند بعد از داعش و تظاهرات در لبنان و عراق یا در ایران، می توانند قدمی بردارند، اما آنان در این موضوع تجربه کردند و بعدا نیز تجربه خواهند کرد و خواهند دید که پیروان اهل بیت علیهم السلام و برادران اهل سنت و حتی مسیحیان و ایزدی ها قدردان مواضع ملی حکیمانه و مهم آیت الله سیستانی هستند.
ارسال نظرات