۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۵۷۲۴۹
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار:

کرونا زنگ هشداری برای همه متولیان آموزشی در کشور بود

کرونا زنگ هشداری برای همه متولیان آموزشی در کشور بود
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: ویروس کرونا زنگ هشداری برای همه بخش های کشور به ویژه متولیان آموزشی در مملکت بود.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در  کردستان، اظهار کرد: در ماه های اخیر شاهد بودیم که کرونا بسیاری از بخش های کشور به ویژه بخش آموزش را به تعطیلی کشانده است و تداوم این وضعیت می تواند خسارت های بسیاری به مباحث آموزشی جامعه وارد کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: بی شک حوزه های علمیه نیز از این خسارت بی نصیب نبوده اند، ولی خوشبختانه برخی از حوزه ها و مدارس علمیه به خوبی از پتانسیل های فضای مجازی برای استمرار آموزش ها بهره برده اند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه کرونا زنگ هشداری برای همه متولیان آموزشی در کشور بود، عنوان کرد: کرونا این مهم را به ما متذکر شد که باید برای شرایط اینچنینی، بسترهای فضای مجازی مهیا باشد تا شاهد کاهش آسیب ها باشیم.

حجت الاسلام محمودی در ادامه سخنان خود گفت: البته بسیاری از طلاب اجازه ندادند که کرونا وضعیت آموزشی و درسی آنها را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد، لذا با تشکیل گروه های مجازی آموزش ها را قطع نکردند، ولی با این وجود باید به صورت اصولی و ساختارمند بسترهایی فضای مجازی و سایبری در کشور را تقویت کنیم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار اضافه کرد: هیچ کسی نمی تواند و نمی داند که وضعیت کرونا در ماه های آینده به ویژه در ایام آغاز سال تحصیلی چگونه خواهد بود، لذا باید با یک کار جهادی شرایط را برای مقابله با کرونا در حوزه آموزش مهیا سازیم، زیرا در صورت استمرار این ویروس منحوس بخش آموزش در کشور به ویژه در حوزه ها بیشتر از این آسیب خواهند دید.

این استاد حوزوی بیان داشت: البته آینده بشر به سمت دنیای مجازی پیش می رود و بیماری کرونا خود نوید دهنده این آینده محتوم است، بنابراین باید با استفاده از پتانسیل نخبگان کشور، فضای مجازی در کشور و دسترسی به آن را راحت تر کنیم./1401/ت303/ب1

ارسال نظرات