۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۵۷۲۵۱
مدیر مدرسه علمیه کامیاران:

طلاب در جامعه با سؤالات و شبهات فراوانی رو به رو می شوند

طلاب در جامعه با سؤالات و شبهات فراوانی رو به رو می شوند
مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: طلبه ای که از مدرسه علمیه فارغ التحصیل می شود و فردا به عنوان یک مبلغ دینی وارد جامعه خواهد شد با سؤالات و شبهات فراوانی رو به رو می شود.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، بیان کرد: در ماه های اخیر که شاهد بیماری کرونا در کشور به ویژه در استان کردستان هستیم، شاهد فعالیت جهادی گروه های خودجوش مردم، طلاب، بسیجیان و... هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: بیماری کرونا فرصتی برای آزمایش و امتحان انسجام ملت ایران بود. کرونا نشان داد که ملت ایران علیرغم تبلیغات مسموم دشمنان، همچنان منسجم، ولایتمدار و... هستند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به برخی از صفات یک طلبه کامل اشاره کرد و افزود: طلاب باید جدایی از تحصیل و آموزش در مسئله تهذیب نیز سرآمد باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همچنین طلاب باید در دوران تحصیل تنها به کتب درسی خود اکتفا نکنند و آثار بزرگان دین را برای ارتقا سطح علمی خود مطالعه نمایند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: مطالعه آثار استاد شهید مطهری می تواند در آینده طلاب بسیار تاثیرگذار باشد، تا جایی که مطالعه آثار این بزرگ مردم اسلام می تواند طلاب را در مقابل سئوالات و شبهات دشمنان سربلند کند، زیرا جواب بسیاری از این شبهات در کتاب های این فیلسوف بزرگ نهفته است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: لذا همیشه به طلاب مدرسه تاکید می کنیم که مطالعه کتب غیردرسی را فراموش نکنند، زیرا مطالعه هرچه بیشتر باشد، طلبه موفق تر و از نظر علمی جامع تر خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: طلبه ای که از مدرسه علمیه فارغ التحصیل می گردد و فردا به عنوان یک مبلغ دینی وارد جامعه می شود با سووالات و شبهات زیادی روبرو می گردد که باید برای دفاع از حریم اسلام و اهل بیت علیهم السلام بتواند پاسخ های مناسبی برای همه آنها داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران در پایان سخنان خود گفت: لذا در مدرس علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران کتب غیردرسی لازم برای مطالعه طلاب موجود است و از طلاب می خواهیم که در ایام فراغت نسبت به مطالعه این آثار ارزشمند غافل نباشند./1401/ت310/ب1

ارسال نظرات