۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۵۷۳۰۵

ارائه پیش‌نویس قانون منع حمایت مالی آمریکا از طرح الحاق در سنا

ارائه پیش‌نویس قانون منع حمایت مالی آمریکا از طرح الحاق در سنا
یک سناتور دموکرات آمریکایی طرحی ارائه داده که بر اساس آن واشنگتن قادر نخواهد بود برای الحاق کرانه باختری، رژیم صهیونیستی را مورد حمایت مالی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جروزالم پست، «کریس و‌ن‌هولن»، سناتور دموکرات آمریکا، امروز در سنای این کشور طرحی برای مقابله با الحاق بخش فلسطین‌نشین کرانه باختری به اراضی اشغالی به دست صهیونیست‌ها ارائه کرد.

ون‌هولنِ دموکرات در حالی این از این طرح سخن گفت که اکثریت سنای آمریکا در دست جمهوری‌خواهانی است که حامی رژیم صهیونیستی و نقشه‌های اشغالگرانه آن هستند.

این طرح سناتور آمریکایی در واقع متممی بر لایحه بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ آمریکا در مجلس سنا است. در این طرح او اذعان داشته است که کمک‌های مالی واشنگتن به صهیونیست‌ها نمی‌تواند برای «استقرار یا حمایت از استقرار امکانات نظامی، خدمات و آموزش‌های آمریکا در مناطقی از کرانه باختری که یکجانبه و پس از از یک ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۱ تیر ۱۳۹۹) اشغال شده، یا برای تسهیل اشغال یکجانبه این مناطق استفاده کند.»

رژیم صهیونیستی پیش از این تاریخ یکم ژوئیه را روز اجرای طرح الحاق اعلام کرده بود. کارشناسان دلیل ارائه این طرح را انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دانسته‌اند.

همچنین روز گذشته وزرای خارجه مصر، فرانسه، آلمان و اردن در واکنش به طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری اعلام کردند مخالف هرگونه تغییرات در مرز‌های سال ۱۹۶۷ هستند.

ارسال نظرات