۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۵۷۳۲۱
در جلسه اطلاع رسانی شورای اطلاع رسانی ستاد کرونای قم مطرح شد؛

افزایش افراد مبتلا به کرونا در قم / کودکان هم درگیر این بیماری شدند

افزایش افراد مبتلا به کرونا در قم / کودکان هم درگیر این بیماری شدند
در جلسه اطلاع رسانی شورای اطلاع رسانی ستاد کرونای استان قم بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح برای پیشگیری از شیوع کرونا تأکید شد و جدیدترین آمار شیوع کرونا ارائه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هجدهمین جلسه اطلاع رسانی شورای اطلاع رسانی و کمیته مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا استان قم، پیش از ظهر امروز با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیر ارشاد استان قم و نمایندگان مراکز بهداشتی ادارات و نهادهای اجرایی استان در سالن شهید آوینی اداره ارشاد قم برگزار شد.

حسینی کاشانی بر ضرورت اطلاع رسانی درست و صحیح رسانه ها در پیک دوم شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: امروز با شیوع کرونا با هجوم اخبار مختلف درگیر هستیم؛ از این رو ضروری است که محتوای رسانه ­ای صحیح از سوی وزارت بهداشت برای اطلاع رسانی همگانی به رسانه ها ارائه شود.

مدیر ارشاد استان قم بیان کرد: محتوای رسانه ای باید جنبه اقناعی برای مردم داشته باشد و با اطلاع رسانی صحیح، مردم با سبک زندگی نوین با شیوع کرونا عادت کنند.

حسینی کاشانی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف مختلف تأکید کرد و افزود: بسیاری از صنوف فعالیت های تجاری خود دوباره شروع کرده اند، اما بسیاری مشاغل پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی­ کنند؛ از این رو لازم است با اطلاع رسانی مناسب همراهی صنوف و مشاغل در پیشگیری شیوع کرونا صورت گیرد.

حسینی کاشانی در جمع بندی این جلسه بیان کرد: رسانه های باید مردم را به استفاده از خدمات دولت الکترونیک ترغیب و سوق دهند و بر ترویج شهروند الکترونیک سرمایه گذاری کنند.

مدیر ارشاد استان قم بیان کرد: محتوای آموزشی درست و صحیح با کمک وزارت بهداشت و درمان در جهت تغییر سبک زندگی با شرایط شیوع کرونا ارائه شود و همچنین از برگزاری همایش ها و تجمعات غیر ضروری جلوگیری شود و استخرها و خانه بازی‌های نیز تعطیل شوند.

جدیدترین آمار کرونا در استان قم

محمد تقی سلطانی، مدیر آموزش و ارتقاء سلامت اداره بهداشت قم با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی در قم گفت: در 17 تیر امسال در شهر قم، 50 نفر به ویرویس کرونا مبتلا شده اند که 33 نفر در مراکز درمانی بستری و 27 از این بیماران ترخیص شدند و کل موارد بستری در قم 170 نفر بوده که حال 29 نفر از بیماران وخیم است.

مدیر آموزش و ارتقاء سلامت اداره بهداشت قم ابراز داشت: بیماری کرونا به انتقال گروه سنی ها پایین انتقال یافته و کودکان نیز درگیر این بیماری شده ­اند.

وی با بیان اینکه ماهیت ویروس قابل تغییر و تکامل دارند، افزود: در ابتدای همگان تصور می کردند که با آغاز فصل گرما این بیماری از بین می رود، اما اکنون استان های گرمسیر در شرایط بحرانی این بیماری قرار گرفته اند.

سلطانی بیان کرد: تمام جوانب ویروس کویید 19 هنوز ناشناخته است و هر چقدر زمان بگذرد اطلاعات وزارت بهداشت از این بیماری و راه انتقال آن کامل‎­تر می شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: هزینه اطلاع رسانی نوشتاری و بنری در جهت پشیگیری بیماری کرونا در استان قم 400 میلیون تومان بوده است؛ اما اکنون باید با روش ها و کانال های نوینی که برای مردم جذابیت داشته باشد و خطر این بیماری و راه های پیشگیری برای مردم اطلاع رسانی شوند./998/پ202/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات