۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۵۷۳۶۰
مسؤول مؤسسه تبلیغی، فرهنگی جهادی رسالات:

طلاب باید در همه شؤون زندگی جهادی عمل کنند

طلاب باید در همه شؤون زندگی جهادی عمل کنند
حجت الاسلام استقامت گفت: مدل کار جهادی باید با آموزش از طریق طلاب جهادی با تجربه‌تر به طلاب جوان منتقل شود تا طلبه‌های نسل جدید نیز بدانند که در همه شؤون زندگی باید جهادی باشد.

حجت الاسلام استقامت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های طلاب در عرصه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس فعالیت هایی که طلاب در گذشته انجام می دادند و انتظاراتی که مردم از امامان امت یعنی روحانیت دارند، خدمات اجتماعی باید مسائل و کارهای فرهنگی، تبلیغی همچنین اعتقادی پیوست داده شوند.

مسؤول مؤسسه تبلیغی، فرهنگی، جهادی رسالات ادامه داد: از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب در دیداری با طلاب و روحانیان، پیوست کارهای اجتماعی به کارهای فرهنگی و تبلیغی است که البته در سال های اخیر به دلیل بروز حوادث مختلف اعم از سیل آق قلا و زلزله کرمانشاه و ویروس کرونا چنین فعالیت هایی نمود بیشتری پیدا کرد، آن هم در زمانی که دشمنان به دنبال خدشه دار کردن اعتقادات مردم و روحانیت بود، خدمات اجتماعی طلاب نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد.

وی با بیان این که طلاب در حوادث سیل و کرونا از نخستین گروه هایی بودند که وارد صحنه شدند، اظهار کرد: روحانیت در تمامی کارها پیش قدم بوده است چنانچه در دوران دفاع مقدس روحانیت پیش رو بود و بیشترین شهید را تقدیم کرد و پیش از انقلاب نیز در مبارزات امام خمینی(ره)، هدایت مردم در آن زمان را بر عهده داشت و تا امروز نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام استقامت اضافه کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با وجود تمام ابهامات در زمینه این ویروس، روحانیت نخستین گروهی بود که حاضر شد از جان خود که بالاترین سرمایه است بگذرد و خطرناک ترین فعالیت ها اعم از تعویض لگن بیمار و غسل متوفیان کرونایی و کمک به پرستاران را انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای تقویت روحیه جهادی و فعالیت طلاب در عرصه اجتماعی بیان کرد: برای تقویت روحیه جهادی در میان طلاب، ستاد حوزه علمیه باید جهادی باشد؛ جهادی کار خاصی نیست بلکه برنامه و سیاست مستمر در تمامی مراحل زندگی است.

مسؤول مؤسسه تبلیغی، فرهنگی جهادی رسالات با تصریح بر این که پربهره، کم حاشیه و در همه ساعات در صحنه بودن از شرایط اولیه روحیه جهادی است، اضافه کرد: مدل کار جهادی باید با آموزش از طریق طلاب جهادی با تجربه‌تر به طلاب جوان منتقل شود تا طلبه های نسل جدید نیز بدانند که زندگی آنها اعم از زندگی شخصی تا مراوده با مردم و خدمت رسانی به مردم باید جهادی باشد که البته طرحی در این زمینه به صورت آزماشی در چند استان در حال اجرا است./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات