۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۳۶۶
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه:

آستان مقدس کریمه اهل بیت از فیلم حضرت معصومه حمایت معنوی می‌کند

آستان مقدس کریمه اهل بیت از فیلم حضرت معصومه حمایت معنوی می‌کند
حجت الاسلام احمدی گفت: مسائل فرهنگی و رسانه‌ای سریال حضرت معصومه(س) بر عهده خود عوامل است و آستان در حد محتوای فیلمنامه روی پروژه سریال حضرت معصومه(س) نظارت دارد.

حجت الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دغدغه‌مندی کارگردان سریال حضرت معصومه(س) برای ساخت این اثر، گفت: آقای جواد افشار از کارگردان‌های مشهور کشور هستند، شاید بیش از ده سال است که ایشان به دنبال ساخت یک فیلم در مورد حضرت معصومه(س) می‌باشند و تحقیقات بسیاری هم در این رابطه داشتند.

وی دخالت آستان مقدس در سریال حضرت معصومه(س) را در حد محتوای فیلمنامه بیان کرد و اظهار داشت: مسائل فرهنگی، رسانه‌ای و... این سریال بر عهده خود عزیزان کارگردان و تولیدکننده است و ما در مواردی دخالت کردیم که به عنوان مثال؛ مسائل تاریخی به صورت دقیق گفته شود تا حاشیه‌ای به وجود نیاید.

حجت الاسلام احمدی از اتفاق نظر آستان مقدس بر روی نشان ندادن چهره حضرت معصومه (س) خبر داد و ابزار داشت: هر مسئله‌ای برای خود یک حساسیت‌هایی دارد و ما در نشان دادن چهره شخصیت‌های مقدس و به خصوص معصومین(ع) در سینما حساسیت بیشتری داریم.

وی ادامه داد: ‌درست است که چهره حضرت مریم (س) در سینما نمایش داده شد اما برای حضرت معصومه(س) که هم بانو بودند و هم دختر نمونۀ آل‌الله، به سوالاتی مانند؛ چهره حضرت را نشان بدهند یا نه، یا اینکه صوت حضرت در سریال باشد یا نه، یا سریال به صورت سوم شخص روایت شود یا اول شخص، کامل پرداختیم و به عوامل سریال رساندیم که آنها هم استقبال کردند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی را به عنوان ناظر فیلمنامه از سوی آستان مقدس معرفی کرد و ابزار داشت: حجت الاسلام والمسلمین عابدی برای اینکه هم روی تاریخ و هم در کلام مسلط هستند، انتخاب شدند. برای همین ایشان از طرف آستان مقدس معرفی شدند تا برروی پروژه نظارت و با نویسندگان فیلمنامه همفکری داشته باشند که نهایتا تدوین فیلمنامه انجام شد.

وی درباره حمایت آستان مقدس از سریال حضرت معصومه(س) گفت: آستان مقدس بیشتر از نظر معنوی این سریال را حمایت می‌کند تا حمایت مادی، و تفاهم‌نامه‌ای که بین آستان مقدس و عوامل سریال امضا شد، برای مسائل محتوایی و اتفاق نظرات بوده است./882/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دغدغه مند
Netherlands
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
اومدیم و توی سریال، جوری صحنه‌ها و دیالوگ‌ها و... را ترتیب دادند که دیدگاهی که رهبر معظم انقلاب در انسان 250 ساله دارند، را نداشت و سکولار و یا التقاطی به این موضوع پرداخت.
سه سال زحمت، با ردیف بودجه الف ویژه، و... همه الکی الکی...
ای کاش آستان مقدس از کارشناسان دیگر هم استفاده می‌کرد تا برروی ساخت سریال نظارت داشته باشند.
3
0