۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۵۷۳۷۲
آیت الله توکل در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

تأکید رهبر انقلاب بر مطالبه گری مجلس خبرگان از مسؤولان

تأکید رهبر انقلاب بر مطالبه گری مجلس خبرگان از مسؤولان
نماینده خبرگان به توصیه های رهبر معظم انقلاب خطاب به خبرگان ملت در راستای مطالبه گری از مسؤولان پرداخت و نقش خبرگان ملت را در آگاهی آحاد جامعه تبیین کرد.

آیت الله سید عبدالرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش و جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری چندین وظیفه مهم بر عهده دارد؛ یکی از آن وظایف که ان شاءالله در زمان حیات ما انجام نشود، انتخاب رهبر آینده کشور پس از رهبر کنونی است که خداوند ما را پیش مرگ مقام معظم رهبری قرار دهد.

وی گفت: انتخاب رهبر، امر بسیار عظیمی است که پس از ارتحال امام خمینی(ره) اعضای مجلس خبرگان رهبری، به فضل الهی رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند.

تأکید رهبر انقلاب بر مطالبه گری نسبت به مسؤولان از سوی اعضای خبرگان

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گاهی اوقات رهبر معظم انقلاب بیانات بسیار مهمی دارند که به اعضای این مجلس منتقل می کنند، تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری مسؤول اجرایی مملکت نیستند اما تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب را بر عهده دارند.

وی با اشاره به ضرورت تبدیل بیانات رهبر معظم انقلاب به گفتمان از سوی خبرگان ملت افزود: رهبر معظم انقلاب در راستای این وظیفه اعضای مجلس خبرگان رهبری، چندین مرتبه فرمودند که به مردم بگویید تا این گفته ها به گفتمان تبدیل شوند و مردم از موضوعات کشور مطلع شوند و نسبت به رؤسای قوا، وزرا و مسؤولان حقوقی کشور مطالبه گری کرده و پاسخ دریافت کنید.

آیت الله توکل اظهار داشت: این مطالبه گری برکاتی را به دنبال دارد که یکی از آنها این است که مسؤول مربوطه متوجه می شود زیر ذره بین و کنترل است و مردم از متن قضایا آگاه می شوند چرا که اگر مطلع نشوند، به طور ناخواسته و جاهلانه فرد غیر مسؤول را مسؤول می بینند و بسیاری از کارهایی که بر عهده دولت است را از وظایف رهبر جامعه خواهند دانست، در صورتی که از وظایف ایشان نیست.

وی با بیان این که مسؤول اجرایی کشور باید نسبت به بسیاری از امور مملکت پاسخگو باشد، گفت: اگر مردم نسبت به این مسأله کشور مطلع نباشند، مطالباتشان را از یک مسؤول به غیر مسؤول منتقل می کنند اما اگر نسبت به آگاهی مردم اقدام کنیم، خواهند دانست که چه کسی را باید خطاب قرار دهند.

نقش اعضای خبرگان در آگاه سازی آحاد جامعه در شناخت مقصران مشکلات

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت آگاهی دادن به جامعه از سوی خبرگان ملت تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان وظیفه دارند که مردم را در خصوص مشکلات حاکم بر کشور و مقصران آن آگاه کنند و این مسأله، امر بسیار عظیم و مهمی است.

وی افزود: به عنوان مثال، اکنون که قیمت دلار افزایش یافته، چه کسی باید پاسخگوی این مصیبت باشد؛ مردم باید در این خصوص آگاهی داشته باشند؛ این که رییس جمهور نسبت به افزایش قیمت بنزین اظهار بی اطلاعی کردند، حرف بی معنایی است و اگر واقعاً ایشان مطلع نبوده که وامصیبتا، اما اگر اطلاع داشته، وا اسفا باید گفت.

آیت الله توکل اظهار داشت: از دیگر وظایف مجلس خبرگان رهبری این است که در جلسات این مجلس در قم و تهران از مسؤولان می خواهند که نسبت به مسائل مختلف کشور پاسخگو باشند، هر چند که معمولاً پاسخی ندارند تا اعضای مجلس خبرگان را قانع کنند./822/ت302/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات