۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۷۳۸۳

الزام استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان به مرکز خدمات

الزام استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان به مرکز خدمات
استفاده از ماسک از روز شنبه برای کارکنان و مراچعه کنندگان مرکز خدمات الزامی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، از روز شنبه 21 تیر ماه استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعه‌کنندگان به مرکز خدمات حوزه های علمیه الزامی است.

گفتنی است، استفاده از ماسک (شامل انواع ماسک ساده یا ماسک جراحی) یکی از اقدامات پیشگیرانه‌ای است که می‌تواند شیوع برخی بیماری‌های ویروسی تنفسی از جمله کووید-۱۹ را محدود نماید. با این وجود، استفاده از ماسک به تنهایی برای تامین سطح مناسبی از محافظت، کافی نیست و سایر اقدامات نیز باید اتخاذ شود.

مطالعات مربوط به آنفلوآنزا، بیماری‌های شبیه آنفلوآنزا و کرونا‌ویروس‌های انسانی شواهدی را نشان می‌دهد که استفاده از ماسک پزشکی می‌تواند از انتشار قطرات عفونی از یک فرد آلوده به شخص دیگر و آلودگی احتمالی محیط توسط این قطرات جلوگیری کند.

شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده از ماسک پزشکی توسط افراد سالم در خانه یا در تماس بیمار با بیمار یا در بین شرکت کنندگان در مجامع گروهی ممکن است به عنوان اقدامی پیشگیرانه مفید باشد.

اما در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه استفاده از ماسک ( اعم از نوع پزشکی یا انواع دیگر) توسط افراد سالم در سطح جامعه می‌تواند از ابتلای فرد به ویروس‌های تنفسی از جمله کووید-۱۹ جلوگیری کند، در دست نیست.

ارسال نظرات