۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۵۶۳۵۲
معاون مسکن مرکز خدمات حوزه:

طرح جامع مسکن طلاب را فعال خواهیم کرد / ۴۷ هزار طلبه مستأجر داریم

طرح جامع مسکن طلاب را فعال خواهیم کرد / ۴۷ هزار طلبه مستأجر داریم
معاون جدید مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تعداد طلاب واجد شرایط مستاجر را ۴۷ هزار اعلام کرد و گفت: با توجه به مشکلات مسکنی که در کشور وجود دارد نیاز است تا به مسکن آنان توجه بیشتری شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین حسین جعفریانی معاون مسکن مرکز خدمات و قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین سید علا رفیعی معاون سابق این معاونت صبح امروز در مرکز خدمات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت(س) و امام رضا(ع)، یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای 72 تن را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از برکت شهدا است و نباید آنها را فراموش کنیم، افزود: شهید بهشتی محوری برای خط صحیح انقلاب و محوری اصلی و اساسی در کنام امام خمینی(ره) بود.

رئیس مرکز خدمات گفت: دشمنان انقلاب برای ترور شخصیت شهید بهشتی سرمایه‌گذاری بسیاری انجام دادند و در واقع شهادتشان باعث شد از مظلومیت بیرون بیایند.

وی تصریح کرد: فضای آن دوران توسط منافقین و عناصر مختلف مسموم شده بود و بسیاری به شهید بهشتی ظلم کردند و امروز باید از این مطالب درس بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: امروز گاهی با قضایای مشابهی رو به رو می‌شویم و نسبت به بعضی افراد ذهنیت‌هایی پیدا می‌شود که واقعیت ندارد، امیدوارم خداوند به ما کمک کند که از تجربیات انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: امروز هم در موضوع فسادی که در قوه قضائیه مطرح شده است گاهی نسبت به بعضی‌ها بی‌تقوایی می‌شود که مناسب نیست و بدون علم و اطلاع حرف‌هایی به بعضی از چهره‌های پاک و سالم که در آن مجموعه هستند یا قبلاً بوده‌اند زده می‌شود.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که با بیاناتشان جلوی انحرافات، افراط‌ها و تفریط‌ها را می‌گیرند و در مورد این موضوع نیز نکات بسیار مهمی را فرمودند.

وی در ادامه از زحمات و تلاش‌های معاون سابق مسکن مرکز خدمات قدردانی کرد و گفت: تعصب سازمانی و جدیت حجت الاسلام رفیعی بسیار ارزشمند است و با این پشتکار توانست در شرایط بسیار سختی امر مسکن طلاب و روحانیون را پیش ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تشکیل شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیون را اقدامی ارزشمند دانست و از فعالیت‌های حجت الاسلام و المسلمین رفیعی برای تشکیل این شوراها تشکر کرد و افزود: این شورا باعث شد که مسئولان استانی با مأموریت‌های مرکز خدمات آشنا شوند و از ظرفیت استان برای رفع مشکل مسکن طلاب استفاده شود.

وی بیان کرد: در مدت 3 سال نزدیک به 3 هزار واحد در شهرها و روستاها با استفاده از ظرفیت مسکن مهر، بنیاد مسکن و ... فراهم شد که کار ارزشمندی بود و توانست به هجرت طلاب از شهر قم به شهرهای دیگر کمک کند و خدمت مناسبی انجام شود.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با غیرت پای قولی که داده بود ایستاد و با تعصب و احساس مسئولیت در شرایطی که به سرانجام رساندن کارهای ساختمانی کار آسانی نبود مسئولیت مسکن را پذیرفت که بسیار ارزشمند است.

وی گفت: در این مدت نزدیک به 40 پروژه ساختمانی در قم تعطیل و یا نیمه تعطیل بود اما با همت معاون سابق مرکز خدمات و با رایزنی‌هایی که با مسئولان استانی داشتند باعث شدند که پروژه‌های مسکن مرکز تعطیل نشود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به پروژه ساختمان‌های اداری مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: تا پایان سال باید 20 ساختمان اداری حداقل در یک طبقه به اتمام برسد و از حجت الاسلام و المسلمین رفیعی درخواست داریم با تمرکز بر این پروژه‌ها تلاش کنند این مهم تحقق پیدا کند.

وی در ادامه ضمن تبریک به حجت الاسلام و المسلمین جعفریانی برای توفیق حضور در مسئولیت جدید، گفت: طرح جامع مسکن مرکز خدمات عرصه‌های مختلفی دارد که باید در این دوره جدید به این عرصه‌ها توجه شود.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: کار جمع‌آوری آمار طلاب فاقد مسکن و تحلیل آنها که قبلاً شروع شد باید مورد توجه باشد و باید طرحمان را شروع کنیم و تلاش کنیم که حداقل در هر سال هزار واحد مسکونی برای طلاب و روحانیون دارای شرایط و اولویت از طریق ظرفیت‌های مختلف فراهم کنیم.

حجت الاسلام جعفریانی نیز با تشکر از اعتماد مجدد رئیس مرکز خدمات گفت: بحث مسکن یکی از موضوعات مهم مرکز خدمات است و با توجه به مشکلات بسیاری که در بحث مسکن در کشور وجود دارد باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: با همت و تلاش حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پروژه‌هایی که قبلاً تعطیل شده بود فعال شدند و اگر این تلاش‌ها نبود مشکلات مسکن مرکز خدمات بسیار زیاد بود.

معاون مسکن مرکز خدمات گفت: بیش از 47 هزار طلبه واجد شرایط مستأجر داریم که با توجه به مشکلات مسکنی که در کشور وجود دارد نمی‌توانیم به بحث مسکن آنها توجه نکنیم.

وی تصریح کرد: در کنار اتمام پروژه‌های تولیدی، ان شاء الله عرصه‌های دیگر طرح جامع مسکن را فعال خواهیم کرد تا بتوانیم گام مهمی برای کاهش مشکلات مسکن طلاب برداریم.

حجت الاسلام جعفریانی در ادامه بحث مسکن را یک فرایند پیچیده و مشکل عنوان کرد و گفت: برای کاهش مشکلات مسکن طلاب نیاز به تلاش همگانی است و از تمام همکارانم در مرکز خدمات درخواست می‌کنم که معاونت مسکن مرکز را در این امر یاری کنند.

حجت الاسلام رفیعی در این جلسه از لطف و توجه رئیس مرکز خدمات و همکاری تمامی کارکنان مرکز خدمات و معاونت مسکن در مدت مسئولیت خود قدردانی کرد.

وی همچنین از وضعیت پروژه‌های مسکونی مرکز خدمات در سه سال گذشته، مشکلات این پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که صورت گرفته بود گزارشی ارائه کرد./1370/د102/ف

ارسال نظرات