۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۵۷۳۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز:

امامان جماعت بالاترین نقش را در مناطق آسیب پذیر اجتماعی دارند

امامان جماعت بالاترین نقش را در مناطق آسیب پذیر اجتماعی دارند
حجت‌الاسلام ولایی برحق گفت: فعالیت امامان جماعت و احساس مسؤولیت بیشتر آنها، در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق، رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: با توجه به عوامل زمینه ساز مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در استان البرز مانند «وجود چهار زندان‌» و «مهاجر پذیری»؛ فعالیت امامان جماعت و احساس مسئولیت بیشتر آن‌ها، در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار مؤثر است.

حجت‌الاسلام ولایی برحق افزود: آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و... جامعه را با چالشی عمیق مواجه کردند که نقش طلاب در رفع این ناهنجاری‌ها، بسیار مهم است همچنین امروز سازمان تبلیغات اسلامی در شرایط عبور از پیچ تاریخی انقلاب قرار دارد و برای همراه کردن جامعه و افزایش مقاومت مردم، روحانیون نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز عنوان داشت: امروز مساجد تعطیل نیستند و وقتی اقامه نماز جماعت در مساجد تعطیل است، ائمه جماعات تغییر وضعیت داده و محور فعالیت‌های اجتماعی خود را گسترش دادند باید گفت که فعالیت امام محله دیگر منحصر و محصور به مسجد نیست بلکه معطوف به کل محله است و عاملی مهم برای رفع مشکلات مردم به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ولایی برحق در پایان سخنان خود یاد آور شد: «رسیدگی به نیازمندان»، «حل و فصل مشکلات خانوادگی»، «راه اندازی قرض الحسنه محله»، «جذب خیرین»، «رسیدگی به مشکلات سالمندان محله» و بسیاری از مسائلی که می‌توانند زمینه آسیب‌های اجتماعی را برطرف کنند؛ از جمله برنامه‌هایی هستند که امامان محله باید با اهتمام بیشتر نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کنند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات