۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۵۷۴۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای ارتقای دانش آموزان استان سمنان

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای ارتقای دانش آموزان استان سمنان
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در ارتقای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم به تعلیم و تربیت با استفاده از این ظرفیت‌ها عمق ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش شاهرود به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در زمینه غنای تعلیم و تربیت، بیان کرد: تعلیم و تربیت دو اصل مهم در زمینه اقدامات آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان سمنان، گفت: کانون‌های فرهنگی و مذهبی، هیئت‌های مذهبی، خانه‌های قرآنی و… بهترین زمینه‌ها برای تقویت برنامه‌های تعلیمی و تربیتی دانش آموزان استان هستند.

ضرورت مخاطب سنجی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از هیئات مذهبی دانش آموزی که چند سالی است در شاهرود راه اندازی شده به‌عنوان یک نمونه موفق در ترویج فرهنگ دینی بین دانش آموزان نام برد و بیان کرد: کانون سید الشهدا (ع) که بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز را جذب کرده و توانسته اقدامات فرهنگی و دینی را با زبان مخاطب جدید ارائه کند.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه مخاطب سنجی و بیان مسائل به زبان مخاطب نوجوان یک راه ارتباطی قوی است، تاکید کرد: دانش آموزان کانون مذکور برای ایام تعطیلات کرونا بیش از ۴۰ بازی رایانه‌ای طراحی کرده‌اند که این نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نسل جوان دارد.

وی به سرعت انتقال پیام در فضای مجازی به مثابه یک اصل مهم یاد کرد و تاکید داشت: استفاده از فضای مجازی یک اولویت است و ما در مجموعه تبلیغات اسلامی در ایام کرونا و ماه رمضان نسبت به برگزاری چندین پویش مختلف با موضوعات قرآنی، کرونا، دینی و مذهبی و… اقدام کردیم که مورد استقبال جوانان و خانواده قرار گرفت.

تولید محتوای فاخر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه فضای مجازی بستر اصلی تولید فیلم و موسیقی و محتوای فاخر فرهنگی است، تاکید داشت: باید از این فضا به نحو احسن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه برنامه درست در زمینه تولید محتوای فاخر آموزشی ضرورت دارد، گفت: وقتی که کار فرهنگی درست انجام نمی‌دهیم باید هزینه‌های بیشتری برای تبعات آن را بپردازیم.

تقویت همکاری آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی

رئیس آموزش و پرورش شاهرود نیز در این دیدار با بیان اینکه استفاده از ظرفیت روحانیون، نماز جماعت، مبلغان دینی و… در دستور کار این اداره قرار دارد، گفت: تشکل‌های اصلی فعال در آموزش و پرورش شامل بسیج دانش آموزی، انجمن‌های اسلامی، انجمن اولیا و مربیان، سازمان دانش آموزی و شورای دبیران آموزش و پرورش در راستای اقدامات فرهنگی و تعلیمی پیشگام هستند.

سید محمد موسوی با بیان اینکه شهدای دانش‌آموز، هیئت‌های مذهبی و تولید محتوای فاخر فرهنگی، فضای مجازی و… در زمره مسائلی هستند که می‌توانند در تعلیم و تربیت اثرگذار باشند، ابراز داشت: آماده استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی موجود در سطح شهرستان شاهرود به خصوص شبکه تبلیغی هستیم./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات