۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۵۷۴۴۲
حجت الاسلام نوروزی:

درباره سوت زنی قانون داریم/ قوه قضائیه مکلف به ایجاد سامانه است

درباره سوت زنی قانون داریم/ قوه قضائیه مکلف به ایجاد سامانه است
نماینده مجلس با بیان اینکه مردم می توانند با مراجعه به قوه قضائیه موارد خاص فساد را اعلام کنند، گفت: قوه قضائیه مکلف است تا سامانه‌ای را در این زمینه راه اندازی کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح سوت زنی (افشاکنندگان فساد) از سوی نمایندگان، گفت: پیش از این مجلس در قانونی که برای حسابرسی به اموال مسؤولان مصوب کرد بندی رانیز برای حمایت از افشاکنندگان فساد قرارداد.

وی با بیان اینکه در تبصره 17 اصل 45 قانون اساسی ذکر شده که مردم می توانند با مراجعه به قوه قضاییه موارد خاص را به دادستان کل کشور اعلام کنند، ادامه داد: قوه قضاییه نیز مکلف است تا سامانه‌ای را در این زمینه راه اندازی کند.

نماینده رباط کریم در مجلس با اعلام اینکه چون کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تاکنون تشکیل نشده است نتوانستیم علت تشکیل نشدن این سامانه را از قوه قضاییه جویا شویم، اضافه کرد: امیدوارم دادستان کل کشور هر چه سریعتر این سامانه را راه اندازی کند و به مردم اعلام کند که می توانند از طریق این سامانه فسادها را به دستگاه قضا اعلام کنند.

حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر اینکه حمایت از افشاکنندگان فساد می‌تواند در پیشگیری وقوع این گونه جرایم کارساز باشد عنوان کرد: در مجلس دهم چند قانون در جهت مبارزه با فساد مصوب شد که اگر این قوانین به درستی اجرا شود 90درصد  فسادها کم خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله این قوانین ثبت اموال مسؤولان و حسابرسی به آن ،ایجاد سامانه دریافتی های کارمندان دولت  مسؤولان و اصلاحیه قانون پولشویی است که برای کم شدن فساد باید به درستی و کامل اجرا شود./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات